Els gràfics que expliquen la catàstrofe del pont de Baltimore

  • La catàstrofe ha interromput el trànsit marítim al port de Baltimore i ha obligat a tallar una artèria principal en el transitat corredor viari entre Washington i Nova York

VilaWeb
The Washington Post
27.03.2024 - 21:00
Actualització: 27.03.2024 - 21:06

El port de Baltimore és la instal·lació portuària més gran dels Estats Units. És especialitzat en vaixells de càrrega i pràcticament tots els cotxes europeus que entren als Estats Units hi passen, com també la majoria de l’acer. També hi passa un quart de les exportacions de coure que fan els Estats Units.

El port té unes quantes terminals especialitzades segons els productes que s’hi processen.

La catàstrofe ha interromput el trànsit marítim al port de Baltimore i ha obligat a tallar una de les carreteres més importants de la ciutat, que és també una artèria principal en el transitat corredor viari entre Washington i Nova York.

 

El portacontenidors Dali va salpar d’una de les terminals i va ser captat en un vídeo transmès en directe mentre anava cap al pont a la 1.24. En el transcurs de quatre minuts, les llums del vaixell de càrrega es van apagar i encendre repetidament, cosa que indica interrupcions intermitents en el subministrament elèctric de la nau.

Un enregistrament del senyal de ràdio policíac, de la 1.27, capta les converses frenètiques dels operaris que s’afanyen a evacuar i retenir el trànsit a la rodalia del pont després de sentir un oficial que anunciava que un vaixell havia perdut el control de la direcció.

“Reteniu tot el trànsit al pont Key –diu algú–. S’hi acosta un vaixell que acaba de perdre el control de la direcció.”

Uns altres anuncien que van cap al pont o que ja han començat a retenir el trànsit portuari. Un pregunta si hi ha cap treballador al pont.

Aproximadament un minut després del missatge que informa de la pèrdua de direcció, se sent algú que crida: “Acaba de caure tot el pont!”

A la 1.28, el Dali xoca contra el pont. Menys de 40 segons després, el pont s’esfondra.

 

El vaixell hauria pogut superar sense dificultats el pas del pont, si no fos perquè va perdre el control de la direcció –segurament a causa de l’errada elèctrica.

 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any