03.02.2025 - 13:07
|
Actualització: 03.02.2025 - 13:25
Una vintena de secretaris de l’associació ultra Justícia per a la Guàrdia Civil (Jucil) han demanat la dimissió del secretari general de l’associació, Ernesto Vilariño, denunciant “irregularitats, mala praxi i gestió opaca” de l’actual comitè executiu.
Tanmateix, la direcció de Jucil, encapçalada per Vilariño, ha respost amb un comunicat negant la versió de la vintena de secretaris i al·legant que l’associació “actua amb total transparència i independència apolítica”. A més, ha assegurat: “Els comptes seran auditats i sotmesos, com sempre, a l’aprovació de l’assemblea.”
En la carta signada per aquesta vintena de secretaris, a la qual ha tingut accés Europa Press, es qüestionen decisions internes de la direcció, com ara el relleu del responsable de comunicació i la contractació d’empreses per a l’assessorament jurídic i la gestió de les relacions amb la premsa. La signen els responsables de Jucil a la Corunya, Algesires, Burgos, Ciudad Real, Tenerife i Navarra, entre més llocs.
“Per transparència, justícia i compromís amb els nostres associats, ens veiem abocats a anunciar que aviat presentarem una demanda perquè la justícia depuri les possibles responsabilitats que poguessin existir en la gestió i administració irregular dels fons de l’associació”, apunten.
La direcció de Jucil ha negat en un altre comunicat qualsevol irregularitat, i ha afegit que aquestes qüestions ja van ser debatudes i explicades en una reunió informativa el 23 de desembre, prèvia a l’assemblea extraordinària prevista el primer trimestre d’enguany.
“Aquesta missiva tan sols vol desprestigiar la trajectòria de l’associació, que té com a únic objectiu protegir i defensar els drets de tot el cos”, ha dit la direcció, que posa en qüestió l’existència d’una plataforma que agrupa secretaris provincials, però que, segons la direcció espanyola, “no representa cap col·lectiu”.