Andorra preveu de tenir operatiu l’heliport a final del 2025

  • Les obres de construcció començaran aquesta setmana

VilaWeb
Europa Press
30.10.2023 - 18:04
Actualització: 30.10.2023 - 23:16

El govern d’Andorra preveu que l’heliport nacional que es construirà a la Caubella, al poble de Pal i al costat de les instal·lacions de l’estació d’esquí, estigui plenament operatiu a finals del 2025.

L’executiu ha informat avui en un comunicat que les obres de construcció començaran aquesta setmana i els treballs diuen que recolliran totes les al·legacions i els criteris mediambientals per minimitzar l’impacte visual i ambiental a la zona.

En concret, el camp de vol es preveu que estigui acabat a mitjan any que ve i els edificis annexos estaran acabats a mitjan 2025, moment en què hi ha previsió d’iniciar un període de proves.

Durant aquest temps, l’heliport funcionarà per a poder obtenir l’autorització definitiva i estar totalment operatiu a finals del mateix any, i la inversió inicial que ha anunciat l’executiu per als treballs serà de cinc milions d’euros.

Al comunicat, s’indica que la infrastructura compleix els objectius marcats pel govern: avançar en el desenclavament del país, afegir seguretat als vols amb un heliport homologat internacionalment i extraient els vols del centre de la parròquia de la Massana i, finalment, aconseguir una infrastructura de titularitat pública.

A més, tal com ha ressaltat el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, amb l’inici del projecte es respon a una “anhelada reivindicació” del país.

Els vols que es faran

El director d’Energia i Transports, Carles Miquel, ha explicat que l’heliport està dimensionat a les necessitats actuals i futures. D’aquesta manera, el comunicat detalla que l’heliport podrà acollir aeronaus de mida mitjana i també admet l’operació d’helicòpters grans, tant per a emergències com per visites d’estat.

El govern andorrà ha previst entre 2.000 i 3.700 operacions anuals en funció dels escenaris, excloent-ne la inducció del trànsit si la tecnologia eVTOL (helicòpters elèctrics) arriba a ser compatible.

També s’ha indicat que es permetrà l’establiment de rutes comercials i vols regulars. Pel que fa a l’edifici mixt, l’executiu ha previst tenir un hangar d’estacionament de vuit-cents metres quadrats compartimentat per allotjar-hi fins a set aeronaus.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any