A mi m’agrada que Josep Bou diga mentides…

Només et pots inventar la realitat quan tu mateix tens clar que descriure-la va contra teu i desmenteix el que tu penses i les teues esperances

Vicent Partal
Vicent Partal
01.05.2022 - 21:50
Actualització: 01.05.2022 - 21:42
VilaWeb

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

El cas supose que el coneixeu. Un cotxe que portava el dirigent del PP de Barcelona, Josep Bou, va aparèixer cremat dissabte al carrer –ell diu que és seu, però no consta en les seues declaracions oficials de béns. Segons que s’ha sabut després, la policia havia avisat el conductor del vehicle que perdia líquid i fumejava, tot just abans que començàs a cremar, de manera que la raó de l’incendi semblava ben clara des del primer segon.

Malgrat això, malgrat l’evidència documentada per l’autoritat que era un cas diguem-ne de defecte mecànic, Josep Bou va fer dissabte una piulada en espanyol en què deia: “M’acaben de cremar el cotxe a Barcelona.” I afegia: “Esperaré l’atestat policíac, però ja anuncie que res no m’aturarà en el compliment del meu deure i de la meua feina.” Un simple exercici d’anàlisi de frases indica la mala intenció evident de la piulada, ens ensenya que deshonrat que és Josep Bou. Bou menteix amb tota la intenció, perquè no és igual dir “m’acaben de cremar el cotxe” (algú), que dir “s’ha cremat el cotxe” (tot sol), que era la realitat. Perquè aquesta combustió en concret no és imputable a ningú –en tot cas, al seu xofer o a la casa on el va comprar. I Bou menteix d’una manera especialment perversa quan en la frase següent insinua que el cotxe l’han cremat en relació amb el seu “deure i feina” –s’entén que polítics.

Immediatament després, sense esperar cap comprovació, la premsa espanyola va esbombar l’afer i les reaccions no van tardar a arribar. Inés Arrimadas (la recordeu?, aquella xicota de Ciutadans que deia que era la presidenta de la Generalitat…), Ramon Espadaler (el recordeu?, aquell xicot d’Unió que es pensava que guanyaria les eleccions i que l’han acollit al PSOE…), Jordi Cañas (el recordeu?, aquell que deia que organitzaria un Ulster a Catalunya…) i uns quants més noms d’aquesta galàxia en decadència van córrer a expressar solidaritat amb el dirigent del PP per aquell fet que no dubtaven a qualificar d’atemptat. Societat Civil Catalana fins i tot parlava de terroristes, directament, i de crim. José Domingo afirmava: “La violència política s’ha instal·lat a Catalunya.” I encara el batlle de Madrid es permetia la llibertat d’escriure tres paraules en català en una piulada en què denunciava el “totalitarisme” i vinculava el cotxe cremat amb l’independentisme.

L’episodi, per si sol, és ridícul, però cal fer notar que els qui tan ràpidament han fet declaracions altisonants i han acusat l’independentisme, després no han rectificat ni han explicat la realitat als seus seguidors. Si més no, no ho han fet fins al moment d’escriure aquest editorial. I això sí que mereix un comentari.

Perquè, al cap i a la fi, el cotxe cremat de Josep Bou no és sinó la repetició de tantes i tantes mentides com hem vist que s’inventaven aquesta gent en el curs dels anys. El dirigent del PP al Parlament de Catalunya, Alejandro Fernández, ha dit unes quantes voltes que els CDR tenien armes o bombes i que la “batasunització” de Catalunya era un fet. Albert Rivera (ui!, d’aquest ja no us en deveu ni recordar: era aquell xicot que apareixia nu als cartells i deien que presidiria Espanya) va arribar a piular les fotografies personals de nou professors de Sant Andreu de la Barca, “mestres separatistes” segons ell, afirmant que havien comès delictes d’odi i incitant a la violència contra ells. Però va callar, ells i els seus, quan el judici ho desmentí, finalment. De la mateixa manera que callà Ada Colau després de confirmar-se que Xavier Trias no tenia diners a Suïssa i que El Mundo havia mentit –malgrat que segurament ella devia la batllia a aquella falsedat. I de la mateixa manera que callava, després d’haver-s’hi rebolcat políticament, Miquel Iceta (aquest xicot del PSC que ara alguns diuen que vol ser el candidat a l’Ajuntament de Barcelona…) quan es va demostrar que allò de l’avís de la CIA era un invent descarat i matusser d’El Periódico. En fi, supose que tots deveu recordar el gloriós episodi del Fairy d’Enric Millo (sí, home, aquell xicot a qui van donar feina a Andalusia els del PP…) o de les vegades que Josep Ramon Bosch (hosti!, aquest sí que ja no sé ni on para…) es va dedicar a vincular el president Quim Torra amb el terrorisme. I com això tot…

El comportament de Bou, doncs, cal emmarcar-lo en aquesta pràctica habitual, la mentida hiperbòlica, que és una marca ben particular i constant de l’espanyolisme, documentada, acreditada, compilada i demostrable durant tot el procés d’independència de Catalunya. A alguns la insistència que tenen aquesta gent a inventar-se la realitat els pot semblar irritant, i no negue que ho siga. A mi, en canvi, sempre m’ha semblat un símptoma molt positiu i m’agrada. Perquè només t’inventes la realitat, tan descaradament, quan tu mateix tens clar que descriure-la, de la manera més senzilla, va contra tu mateix, desmenteix allò que tu penses i les teues esperances. Ells viuen en un país que no els agrada i que no poden dominar de cap de les maneres. I és per això que, a la desesperada, proven d’inventar-se’n un altre. Cosa que, francament, diu molt, moltíssim, de la nostra potència com a poble i de la nostra capacitat, malgrat tot, de resistir i d’avançar.

 

VilaWeb necessita el vostre suport. Si voleu, i podeu, us demanem que us en feu subscriptors. És gràcies als qui ja ens ajuden que podem continuar creixent, com ho hem fet amb la nova maqueta i el nou concepte del diari. Imagineu què podríem arribar a fer amb el doble de subscriptors dels que tenim ara!

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Adrià Arboix
Adrià Arboix
01.05.2022  ·  22:11

Un raonament brillant. Moltes gràcies.

Quim Calvo
Quim Calvo
01.05.2022  ·  22:26

I la tal Sánchez Camacho? Aquella camarguera que, entre més barbaritats, assegurava que els títols universitaris deixarien de ser reconeguts, si mai esdevenim independents…

Anna Maria Roig
Anna Maria Roig
01.05.2022  ·  23:00

Doncs jo estic molt cansada d’aquest “a por ellos” continuu al qual ens sotmeten els partits i els mitjans unionistes, que posa a gent crèdula en contra dels catalans en general i dels independentistes en particular. I no ho dic perquè vulgui que ens estimin o ens valorin – ells s’ho perden-, només ho dic perquè vull que ens deixin en pau.

Rabha Hmmane
Rabha Hmmane
01.05.2022  ·  23:08

De fet, més mal que un mentider, el fa un traïdor.
Un mentider està pendent de que el descobreixin o no, i un traïdor està pendent sempre de cobrar el mal que fa.

Ramon Ausió
Ramon Ausió
01.05.2022  ·  23:12

Tot forma part de la guerra nació contra nació que has esmentat moltes vegades. Passa que ells ho tenen molt més clar, a totes les guerres la primera víctima és la veritat, son molt més extremistes que el més extremista dels nostres.

Miquel Amorós
Miquel Amorós
01.05.2022  ·  23:18

Doncs jo crec que això és positiu. Això vol dir que estem en la lluita.
Cal recordar aquella dita que va fer dir Cervantes al Quixot: ‘Ladran Sancho, luego cavalgamos’.
I això vol dir que encara estem vius.
Si ningú digués res i ens tractessin amb amabilitat, voldria dir que ja estem assimilats.

Miquel Mutiñó
Miquel Mutiñó
01.05.2022  ·  23:21

Exacte, Vicent, però fa segles que els espanyols fan el mateix amb els catalans. Cal explicar-ho, per què la manipulació de la realitat no és un problema nou ni recent, és una constant històrica fruit d’una ocupació colonial. El present només ratifica que l’opressió nacional (i social) que patim no desapareixerà fins que siguem independents.

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
01.05.2022  ·  23:22

Com deia, si fa no fa, aquella cançó de Mecano: amb les meves pedres elles fan la seva paret.
Gràcies per les pedres Sr. Bou i “tutti quanti”.! Continuem fent la paret de la Llibertat.

Josep Usó
Josep Usó
01.05.2022  ·  23:25

Mentider com tots els d’allà, que encara es creuen un imperi imperial. Un aspecte molt interessant de l’editorial és que en repassa una bona colla de quasi tot “l’arc parlamentari”. Tots comparteixen les mateixes mentides, l’odi contra la diferència i una quasi total inutilitat per a qualsevol feina mínimament qualificada.

Enric Roca
Enric Roca
01.05.2022  ·  23:33

Ladran, luego cavalgamos…

Jaume Riu
Jaume Riu
01.05.2022  ·  23:45

M’AGRADA QUE EM MENTEIXIN I QUE M’ESPIIN
Miro de no oblidar els centenars de mentides històriques que he pogut contrastar en més de cinquanta anys, però tampoc no m’hi vull recrear gaire perquè tinc tendència a la hipertensió, i no em convé.
Sí que sé on guardo les mentides i les puc recuperar per construir arguments oportuns quan cal, i no només ens els afers polítics, sinó sobretot per triar els companys de viatge.
Avui Vicent Partal ha fet un exercici d’aquest estil a l’editorial, i confesso que a mi també m’agrada que em menteixin perquè em faciliten la feina.
Ja he dit abans que, com que no sóc ni terrorista ni mafiós, a mi m’agrada que m’espiin, perquè així sabran directament, de primera mà, què és el que “ells” fan malament.

Daniel Llorca
Daniel Llorca
01.05.2022  ·  23:49

Lamentablement tots aquests fan servir la teoria de Joseph Goebbels que deia que una mentida repetida mil vegades es converteix en realitat, i a Espanya, aquestes mentides porten tants anys repetint-les que tots se les creuen sense ni adonar-se’n.

joan rovira
joan rovira
01.05.2022  ·  23:49

Esplèndida observació, Sra. Rabha Hmmane.

Si la diferència entre la veritat i la mentida és una qüestió de maldat intrínseca; la traïció, en tant que premeditada i planificada, posa un preu o recompensa a la maldat.

Ambdues poden ser ocasionals o compulsives. Els trastorns personals diferents, també. Però, les conseqüències de la traïció, en tant que imprevisibles, són més lesives.

Generalment, estàs atent a la mentida de l’adversari; però, no t’esperes la traïció, per un preu o una recompensa, d’algú amb qui has dipositat un mínim de confiança. Salut i pau.

Maria del Mar Serra
Maria del Mar Serra
01.05.2022  ·  23:55

I ja n’hi hauria prou, no?
És que això de ser l’ase dels cops és molt pesat!
I aquells van menjant crispetes esperant les properes eleccions.
I tornarem a rebre i més fort.
Per què ningú els pot aturar?
On són els polítics catalans?

Montse Milian
Montse Milian
01.05.2022  ·  23:58

Tant de bo.

Sergi Gonzàlez
Sergi Gonzàlez
02.05.2022  ·  00:01

L’he dit i hi torno. No sabem mosegar com l’escurçor.

Josep Jallé
Josep Jallé
02.05.2022  ·  00:10

Sorprès, realment sorprès d’aquestes reaccions … com si d’un muntatge maldestre es tractes. Pitjor que maldestre: de jutjat de guàrdia, ep! d’un jutjat que fos el que pensem que hauria de ser. En democràcia, és clar. Salut!.

Joan Benavent
Joan Benavent
02.05.2022  ·  00:20

Per als indepes, aquesta gent no crec que ens interesse tant com per anar-los a cremar el cotxe. S’inventen la realitat, del tot cert, entre altres coses perquè, contràriament al què es deuen pensar i a allò què potser els agradaria, si ens importessin gens, ens importarien just el que demostren ser, ésa dir, una m. Deu ser per això que no ens prenem la molèstia d’anar-los a buscar per a fer-los ni la milmillonèsima part d’allò que no paren de fer-nos a nosaltres. Tenen aquesta sort, que els catalans ens ho mirem massa.

Frederic Varela
Frederic Varela
02.05.2022  ·  01:06

Doncs a mi no m’agrada gens. No m’agrada que es pugui calumniar de manera impune a una minoria nacional i no passi res. I no m’agrada perquè és el que van fer amb els jueus i va acabar amb la nit dels vidres trencats. I no m’agrada perquè és exactament el que dirigents i periodistes serbis van fer a l’antiga Iugoslàvia, i ja sabem com va acabar. I nosaltres els catalans que fem mentrestant? El mateix que varen fer els jueus, els bosnians o els kosovars: res, perquè no hem après res de la història, i ens pensem que això aquí és impossible que passi. Si fa no fa com ho pensaven els ucraïnesos fa uns mesos. I per desgràcia, ni tenim el seu coratge ni ens vindran a auxiliar ni els americans ni la Unió Europea.

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
02.05.2022  ·  01:22

L’important per als colons és que els colonitzadors se’ls creguen a españa. El “relat oficial” és el que compta dintre d’españa.

Als colonitzats ens interessa documentar els fets.

Penseu que on hem de fotre l’estat colonial és a l’estranger, on reben de valent, tot i que hi han creat l’argument-vaccí: els tenen mania persecutòria, doncs hi ha un contuberni judeo-masònic falsejat que va bastint la “llegenda negra española”.

Ha d’arribar un dia que s’atiparan d’españa i els deixaran caure d’un dia per a l’altre.

Josep Blesa (València)

PS: Recorde que en plena Batalla de València, el gran periodista alacantí, En Joan de Bustos, corresponsal de TV3 aleshores, es va penjar d’un arbre a Pedralba (Camp de Túria) i la “Gota” de Maria Consuelo Reyna, l’editorial-columna que feia al diari de la família i “recuperat” mitjançant fons reservats va dir que s’havia penjat perquè se sentia com Judes d’haver traït els valencians?

Ni tan sols el gremi de periodistes va advertir-la quan éra un delicte articulat en el Codi Penal español. Eixe és l’estat administratiu i de corrupció imperant durant 315 anys.

On és aquesta borda, que fins i tot s’hagué de malvendre el diari de la família al grup VOCENTO ?

Josep Blesa (València)

Lluís Paloma
Lluís Paloma
02.05.2022  ·  04:33

En realitat Josep Bou no hauria de dir ni mu.

Salvador Molins
Salvador Molins
02.05.2022  ·  05:21

Nosaltres, no ens podem oblidar, aquests dies, del que ens amenaça greument la Llengua i la sobirania:

Diguem No a la llei Cavall de Troia del castellà contra la immersió lingüística. Llei vergonyosa que volen aprovar per intentar esquivar infructuosament els atacs contra la llengua abandonant-la de fet en mans dels botxins i deixant-la indefensa.

Diguem no als JJOO d’hivern Espanyols.

Diguem no a l’espionatge contra Catalunya.

Fora les forces d’ocupació i la gent invasora i colonitzadora.

No hi ha d’haver pactes, no hi ha camí, no hi ha tracte sense independència. Visquem la Llengua, visquem Catalunya, visquem el Mandat, dia per dia, hora per hora.

Deixem de castigar-nos!
Visquem!

Lleials al 1r d’octubre, compromesos amb la DUI catalana del 27 d’octubre de 2017.

I, ells, dels que ens parla Vicent Partal, … els enemics de la Llengua Catalana, els que viuen a Catalunya i no l’estimen lliure, ben lliure, totalment catalana i plena …

“Ells viuen en un país que no els agrada i que no poden dominar de cap de les maneres. I és per això que, a la desesperada, proven d’inventar-se’n un altre.”

Josep Calbet
Josep Calbet
02.05.2022  ·  05:47

Molt políticament correcte, Vicent, anomenar-los xicots i xicotes. Tal vegada ‘penques’ seria mės descriptiu.

Carles Blas
Carles Blas
02.05.2022  ·  06:29

Les mentides van arribar a les institutions europees. Va circular molt que els funcionaris europeus d’origen català perdrien la seva plaça si Catalunya esdevé una independent. Cosa que era contraria al precedent d’uns pocs funcionaris Noruega que no la van perdre quan va es van fer enrera de l’adhesió, i encara més gros, del recent BREXIT, que ha mantingut l’estatut britànic.

La cirera del pastís, és que la Comissió no va trigar a tranquil·litzar els funcionaris britànics dient que no s’amoinessin, que continuarien treballant a les institutions com així ha sigut.

Encara s’espera que la Comissió obri la boca i digui, que en cas d’independència que és molt diferent del BREXIT, simplement ningú podria fer fora un funcionari d’origen del territori independent perquè seria il·legal.

Josep Segura
Josep Segura
02.05.2022  ·  07:11

A mi ja només m’interessa el costat ‘people’. Qui és el veritable propietari del cotxe? Quin és l’origen paranormal d’aquesta combustió espontània? O és perquè és una merda de cotxe?
I la darrera més important: com és que la pobra víctima encara no s’ha canviat el nom per a passar a dir-se José Buey ?

Joan López
Joan López
02.05.2022  ·  07:20

Bon dia

Jordi M Ribes
Jordi M Ribes
02.05.2022  ·  07:30

Ben bé com aquest tal Casado que quatre dies abans que el fessin plegar va anar a Ses Illes a dir-los que no parlaven “catalàn, sinó mallorquín, menorquín e ibizenco” Ho va dir ben fort perquè ho sentissin a tota España. Devia pensar que dient això se salvaria

PAU BOLDU
PAU BOLDU
02.05.2022  ·  07:45

Pobre UDC, fent de pal del paller del franquisme. Espadaler, fas vergonya, miserable espanyol venut i reciclat a l’españolisme mes brut.

Jordi Nogués
Jordi Nogués
02.05.2022  ·  08:05

“Quien tuviera una escoba…” Si, qui tindrà una bona escombra per a escombrar tota aquesta colla de barruts mentiders i autèntica brossa humana ?

Jordi Torres
Jordi Torres
02.05.2022  ·  08:06

Subscric el comentari d’en Frederic Varela: Compte amb frivolitzar les manipulacions i les mentides de l’estat espanyol i dels seus “agents”. Estic d’acord amb en Vicent que són un senyal de debilitat argumental, però moltes atrocitats s’han conjurat des de la debilitat i la por dels qui tenen el poder. No oblidem que l’estat espanyol té les porres, els jutges i els mitjans de comunicació.

D’altra banda, què ens diu que un oportunista una mica “justet” com el Sr. Bou s’atreveixi a mentir sobre uns fets comprovables i que ningú del seu partit o de l’estat l’hagi desmentit (o com a mínim, matisat) immediatament? Per a mi vol dir que:

– Els unionistes van tan coixos d’arguments, que fan seva, sense pensar-s’ho, qualsevol rucada que vagi en contra del moviment independentista, per fluixa i poc sòlida que sigui. Tothom sap que si incorpores mentides a la teva causa, t’estàs afeblint.
– Derivat de la primera. Els unionistes confien que el control dels mitjans “tradicionals” els permetrà manipular l’opinió pública espanyola indefinidament. Estan fent una molt bona feina mentint i ocultant informació, se’ls hi ha de reconèixer que en això són molt bons, però les mentides no poden sostenir-se eternament.

Salut i bon dilluns!

Jaume sola
Jaume sola
02.05.2022  ·  08:11

Brillant, felicitats Vicent

Pep Agulló
Pep Agulló
02.05.2022  ·  08:29

QUAN LA IRONIA TAPA LA NOSTRA POCA CAPACITAT DE LLUITA

Podem tirar d’ironia sobre les mentides hiperbòliques i els rampells patriòtics de l’enemic en la sobretaula, és del tot necessari per la salut d’un poble oprimit riure’s de les mateixes penalitats com feien els jueus amb els nazis, però també, quan parlem de política, aquest excessos de l’enemic són arguments, pures excuses per a la repressió.

D’aquestes mentides en fan realitat oficial amb implicacions penals… Poca broma amb el feixisme.

Rafael Benavent
Rafael Benavent
02.05.2022  ·  09:05

….I a mi, Vicent, més que les seues mentides, m’agraden les veritats ben documentades que fas posant-los a parir tota la brutícia d’indignitat que acumulen a l’estómac.

Ventura Passols
Ventura Passols
02.05.2022  ·  09:12

El reialme de castella i els seus adeptes tot ho arregla a cops, ja sigui de porra, a pistoles o bombardes. I quan hi fa elegantment hi fa de sota ma, engalipat amb diner que no són seus, o de manera fascinarosa. Veurem si alguna d’aquestes maneres els hi funcionen perquè l’assegurança corrabori la seva visió de la realitat construïda.

Víctor Torguet
Víctor Torguet
02.05.2022  ·  09:30

La facilitat amb la que l’unionisme / espanyolisme menteix (amb la conseqüent impunitat, amplificació mediàtica i creixement de l’anticatalanisme dels espanyols) és una greu i constant evidència de la nostra feblesa i opressió (salvant les distancies, talment el que patien els jueus en temps de l’Alemanya nazi de pre-guerra).

La nostra feblesa per suportar tanta mentida és molt més gran que la seva per veure-s’hi abocat a falsejar la realitat per manca d’arguments i, en general, de capacitat per bastir una oposició justa o democràtica a l’independentisme.

Hauríem de replicar amb moltíssima més contundència aquestes mentides fent ús de totes les opcions a l’abast: mitjans de comunicació sense control absolut de l’espanya neofranquista (per exemple, VW), canals especialitzats en xarxes socials, panells publicitaris / comunicació electrònics en indrets públics amb molt de transit (autopistes, platges,…).

De fet, aquests canals massius de comunicació haurien d’estar permanentment actius per informar objectivament a tothom cada cop que hi hagués una novetat relacionada amb els tantíssims greuges històrics que patim per la forçada pertinença a espanya, per aquesta fèrria colonització (dèficit fiscal, dèficit d’infraestructures, aniquilació de la llengua i cultura, discriminació social i d’accés a posicions específiques, persecució del catalanisme, etc.). Només assumint que els nostres líders “fakle-indepes” (polítics, socials, mediàtics, culturals,…) no són més que uns covards col·laboradors, s’entén que una font de fer independentistes com aquesta la tinguem deliberadament amagada.

Amb una mica més d’organització i coratge, l’Independentisme podria fer infinitament més feina efectiva cada cop (i són moltíssims) que l’espanya feixista ens deixa en safata un motiu de rèplica democràtica i enfortiment del procés. A què esperem per re-organitzar-nos?

Natàlia Garriga
Natàlia Garriga
02.05.2022  ·  09:36

Molt d’acord amb Jordi Torres i Frederic Varela. A mi tampoc no m’agraden les seves mentides perquè per més delirants que siguin són l’element indispensable per a la nostra deshumanització i un cop deshumanitzat l’enemic s’hi val a tot. O potser no recordem que tota la repressió judicial es fonamenta en mentides?

Aleix Gaus
Aleix Gaus
02.05.2022  ·  10:13

La marca ñ sempre diu mentides moltes gràcies per aquesta editorial tant brillant

David Badia
David Badia
02.05.2022  ·  10:41

Un personatge que no ha dit una veritat en sa vida

Carles Serra
Carles Serra
02.05.2022  ·  11:10

Aquest Bou representa la realitat d’aquesta espaÑa i els valors de la seva societat; com diu a l’entrevista el Sr. Matamala, si encara no teniu clar que aquesta espaÑa es franquista i corrupte, a partir d’aquesta realitat, TOT es possible

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
02.05.2022  ·  11:12

Si. Si. Està molt bé que “ells” menteixin.
Està molt bé que hagin fet creure a tot fill de veí català, hispànic o europeu que Catalunya és consubstancial a Espanya des dels romans.

És molt positiu que ens hagin convençut Si. Si. Està molt bé que “ells” menteixin.
Està molt bé que hagin fet creure a tot fill de veí català, hispànic o europeu que Catalunya és consubstancial a Espanya des dels romans. que som nosaltres, els ciutadans de Catalunya, els traïdors a una legalitat imposada per les armes i per el rentat de cervell DE ANIQUILAR les nostres Constitucions i després d’haver-nos fet creure que la nostra llengua mil·lenària és un defecte de fàbrica.

És molt bo que nosaltres desaprofitem les mentides actuals i no les convertim en una denúncia de la mentida sistemàtica del regne de Castilla/España.

La nostra història real ha estat substituïda per una història creada per els OCUPANTS, amos i senyors nostres des del 1650 i anys després 1707-1714 amb el propòsit de convertir-nos en xais espantants i dòcils al seus deliris de mascle violador.

¿Ens podem alegrar que Espanya sigui com és perquè anem avançant en repressió i autoodi?

No entenc tanta innocència de l’articulista tot podent aprofitar les mentides que rebem CADA DIA per enfortir la nostra veritable història de Nació martiritzada en lloc d’anar confegint un relat intel·lectual que ens faci forts.

No ho entenc.

No entenc que ens administri cada dia unes quantes aspirines que no poden curar res cronificant la nostra dissort com catalans sotmesos per “Legitimo derecho de conquista”.

Maria Dolors Royo
Maria Dolors Royo
02.05.2022  ·  11:20

Ha construit sobre la mentida i sempre surt el fum!

Oscar Bernades
Oscar Bernades
02.05.2022  ·  11:47

Mentir acostuma a ser una prova de feblesa, però en certs casos també pot ser d’impunitat que és on situaria la campanya espanyola de desestabilització de Catalunya.

Albert Ventura
Albert Ventura
02.05.2022  ·  11:54

Totalment d’acord pero s’oblida voste del senyor Rufian, el criptoespanyolista dels James Bond d’opereta de qui els James Bond de veritat sabien fins i tot a quina hora anava de ventre i que encara no s’ha disculpat.

Secundí Mollà
Secundí Mollà
02.05.2022  ·  12:31

DE JOSEP BOU A PEDRO SÁNCHEZ.

La mentida, ve-t’ho aquí. Gota a gota, cada dia, sense escarafalls, contínua, a tot arreu, deixada caure de manera natural, com per la força de la gravetat, que forma aquella pluja imperceptible que ho acaba amerant tot.

Si algú pensa que l’anticatalanisme surt per generació espontània aquí teniu com l’alimenta l’Estat: amb la mentida. Amb totes les seves formes i variants per tal que arribi a tot el ventall de sensibilitats socials. Des de la que pugui semblar més banal i innocent, que és gratis total, fins a la més sofisticada que requereix tirar mà de fons reservats.

Després de tants anys de “democràcia espanyola” continua ben viu el principi que mou l’Estat i del que formen part activa els seus partits, PP i PSOE: fem-los odiosos, deshumanitzen-los. I és així com, en un cercle perfecte, tot el que fan contra nosaltres rep com a resposta la participació alegre dels seus mentiders, la comprensió dels seus enganyats o l’acatament en forma de silenci dels seus còmplices que normalment van per la vida de progres.

L’última (mentida) d’avui aquí: “La Moncloa diu ara que els mòbils de Pedro Sánchez i Margarita Robles han estat infectats amb Pegasus”.

Demà més.

Josep Soler
Josep Soler
02.05.2022  ·  13:34

Veig el personal una mica inquiet.
La mentida fa mal (per això es fa) però com diu l’adagi (en contradicció al Goebbels): “s’agafa abans un mentider que un coix”.
El problema són les mentides d’Estat, que tenen molts seguidors a mantenir-les i propagar les.
Ara en tenim una (almenys a mi m’ho sembla) que ha de fer furor perquè té tots els colors de ser una mentida d’Estat, tant grossa com un cabàs, molt difícil de mastegar i encara més de pair, que es que el Presidente del Gobierno de España i la seva Ministra de Defensa, han estat espiats també pel programa Pegasus com s’espia a un independentista o ciutadà qualsevol.
No sé però insisteixo que els hi ha caigut la grossa i no pas de Nadal, aquesta vegada.

Berta Carulla
Berta Carulla
02.05.2022  ·  13:38

En Josep Bou menteix, però no per ser del PP, ni tant sols per ser de dretes, menteix com tots els qui defensen l’unitat d’Espanya. Com el PSOE menteix perquè no hi ha cap diferència entre ells, siguin quines siguin les seves posicions ideològiques.

Molta transcendència trobo que té la notícia que publica avui Público, sobre que FELIPE GONZÁLEZ (mentider zero) recolzà als assassins argentins durant la dictadura, mentre feia el paperàs de solidari davant les víctimes:

https://www.publico.es/politica/gobierno-felipe-gonzalez-filtro-datos-dictadura-argentina-protestas-espana-desaparecidos.html?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=web

Montserrat Clotet
Montserrat Clotet
02.05.2022  ·  15:59

Quan acavarem amb les mentides.???

Víctor Pagès
Víctor Pagès
02.05.2022  ·  17:49

Pagaria la pena fer un historial de les barbaritats dites, que posteriorment es demostren falses, i mai son desmentides, així quedaria per a la consulta de les properes generacions.

JOSEP Mª NAVARRO
JOSEP Mª NAVARRO
02.05.2022  ·  18:38

Home, no és que sigui un gran partidari de Colau, però de fet és de les primeres en denunciar la mentida del senyor aquest… I respecte de Trias, trobo tràgic que no desmentís la suposada maldat d’aquest, però lo cortés no quita lo valiente, Sr Partal, podríeu haver dit que la Sra Colau ha estat la que més extensament s’ha pronunciat respecte de les mentides del Sr Bou, mentides impresentables, com el personatge en qüestió.

Josep Marrasé
Josep Marrasé
02.05.2022  ·  19:21

Si per combatre totes aquestes mentides indignes hem d’acudir a la justícia que actua dins l’estat espanyol, està més que comprovat que els jutges que haurien de reaccionar a totes les ignominies d’aquests mal nascuts, no farien altra cosa que no fos declarar la nul·litat de les denúncies corresponents no acceptant-les a tràmit. Ho dic per pur empirisme. I, a tal efecte, jo pregunto:
Si la o les denuncies s’activen en justicies no espanyoles, poden arribar a bon fi, és a dir, si la denúncia la fan, posem per cas, a Suïssa, la judicatura d’aquest país pot arribar a acceptar-les i, per tant a acceptar el compromis?

Joan Carreras
Joan Carreras
02.05.2022  ·  20:10

La indecència arriba a una alçada insuspitada, fa molt temps que ho sabem, espero acabin pagant-ho.

David Mascarella
David Mascarella
02.05.2022  ·  20:43

Perquè parlar d’aquest? és el què busca….

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies