140 centres educatius catalans participen en un programa contra l’assetjament escolar

  • Un total de 140 centres del Sistema d'Educació de Catalunya que imparteixen ensenyaments obligatoris han estat seleccionats per formar part del nou programa d'innovació pedagògica #aquiproubullying de prevenció, detecció i intervenció pel que fa a l'assetjament.

VilaWeb
Redacció
11.10.2017 - 12:15

BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)

Un total de 140 centres del Sistema d’Educació de Catalunya que imparteixen ensenyaments obligatoris han estat seleccionats per formar part del nou programa d’innovació pedagògica #aquiproubullying de prevenció, detecció i intervenció pel que fa a l’assetjament.

Del més d’un centenar de centres seleccionats, el 25% són privats concertats i el 75% són públics, ha informat aquest dimecres la Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat en un comunicat.

Segons l’enquesta de convivència del 2016 dels departaments d’Interior i Ensenyament als centres educatius, l’assetjament ha disminuït lleugerament –0,5 punts– respecte a l’anterior del 2011, malgrat que ha augmentat l’ús dels mitjans digitals.

El programa, creat a l’abril, té una durada de dos cursos: en el primer, rebran la formació i acompanyament necessari per elaborar un projecte de centre específic, que implementaran durant el segon any, en el curs 2018-2019.

#aquiproubullying vol posar l’accent en els alumnes com a observadors, com a agents actius i compromesos en la lluita contra l’assetjament, al mateix temps que adquireixen les actituds i valors propis de la competència social i ciutadana.

Entre els requisits necessaris per formar part del programa destaca que un 70% dels membres del consell escolar han de donar suport al projecte, i els centres seleccionats assumeixen el compromís de desenvolupar un projecte que possibiliti prevenir l’assetjament escolar.

Aquest compromís contempla constituir un equip de referència, rebre formació, elaborar un projecte propi i incorporar-lo al de centre en el curs 2018-2019, elaborar una memòria i col·laborar en la transferència de la innovació a altres centres.

El programa vol una participació activa de l’alumnat, amb els ‘equips guaites’ en Secundària i els ‘equips x la convivència’ en Primària, que tindran entre les seves funcions prevenir o detectar possibles situacions d’assetjament on tenen poc accés els adults, com ara gimnasos o el Whatsapp.

FORMACIÓ

Els membres dels equips de referència –representants dels docents, famílies i personal d’administració i serveis– rebran formació.

La Generalitat posa a l’abast dels centres mòduls formatius dirigits a l’alumnat –16 hores de formació– i les famílies –12 hores–, per a reforçar l’acció educativa dels centres i donar coherència i continuïtat entre el que es fa al centre i el que es fa en la llar.

Els centres que formen part del programa podran tenir el reconeixement d’innovació pedagògica per a aquells docents implicats al programa, un reconeixement que es brinda en forma de mèrits que el professional podrà computar en la seva carrera docent.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any