Per la sobirania intel·lectual
La batalla de la representació no es guanya tan sols elaborant un discurs propi, calen també fets com els que van passar diumenge i com els que poden passar els trepidants mesos que tenim davant
Sèrie d'estiu de Carme Junyent. Capítol 3
Sèrie d'estiu de Carme Junyent. Capítol 2
Sèrie d'estiu de Carme Junyent. Capítol 1
«Hi ha un sector que, segons que sembla, no té dret ni a la queixa: els professors de català i els d'aula d'acollida. Què hem de pensar, que no fan la seva feina –i, per tant, cal fer les classes en castellà– o que la fan i els seus companys la menyspreen?»
'Del col·lega compromès i afable. Del company atent i insubornable. I, sobretot, del mestre'
«Per més que tinguem la sensació que posar el nom a un fill és un acte radicalment lliure, acaba estant sotmès a una altra mena de lleis que actuen d'una manera molt similar als patrons tradicionals»
«Podem dir que si la llengua no ha seguit el destí de la majoria de llengües subordinades d'Europa és, en bona part, perquè molts catalans que no la tenien com a llengua familiar l'han feta seva i l'han transmesa als fills»
«I, pel que fa al femení genèric, em sembla només una ingenuïtat. Els lingüistes formals diuen que el nostre cervell no pot processar aquest canvi»
«Els qui creuen que canviant la llengua canvien el món, que no perdin el temps, que modifiquin immediatament les marques de possessió i així fem la revolució d'una vegada»