MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El trajecte amb tren de València a Barcelona és la ruta nacional més sostenible d’Espanya, seguida per la de Madrid a Barcelona, segons un estudi de GoEurope que assenyala que el transport ferroviari és el mitjà més sostenible pels seus nivells més reduïts d’emissions de diòxid de carboni respecte de l’avió i per despesa d’energia.

Així, la plataforma compara el càlcul de les rutes i els enllaços entre ciutats i els bolca en Ecopassenger, per calcular les emissions de carboni i el consum d’energia entre aquests mitjans de transport.

L’estudi conclou que el tren és també la millor opció per estalviar de temps en les rutes en les quals és possible traslladar-se per aire i per terra.

Quant a les rutes europees, el tren de Munich a Viena és la que major estalvi en diòxid de carboni i emissions d’energia genera.

Aquests resultats formen part de l’estudi realitzat per la plataforma intermodal de viatges per a trens, autobusos i avions GoEurope que ha realitzat una mostra amb el càlcul de les rutes més sostenibles amb motiu del Dia de la Terra que se celebra el proper 22 d’abril.

L’start-up assenyala que és possible reduir la petjada de carboni generada en els viatges mitjançant el càlcul de la mateixa extrapolant el càlcul de la ruta i els millors enllaços directes entre ciutats identificats per GoEurope i bolcant-los en la plataforma Ecopassenger.

El càlcul té en compte el factor de càrrega mitjana del tren mentre que per als vols s’usen les taxes mitjanes de rebliment relacionades amb vols regulars europeus, a més de les emissions dels transports que són necessàries per a l’arribada a l’aeroport i d’aquest a la destinació final.

En concret, assenyala que la ruta més sostenible pel seu estalvi en diòxid de carboni i consum d’energia és la que uneix el tren entre València i Barcelona, amb un estalvi de 102,6 quilogram i 39,8 litres de combustible respectivament.

Mentre, la ruta entre Madrid i Barcelona, en tots dos sentits aconsegueix un estalvi de diòxid de carboni de 98,2 quilograms i de 34,7 litres de combustible en consum d’energia.

També destaquen la ruta amb tren entre Madrid i Màlaga, amb un important estalvi de diòxid de carboni de 87,3 quilograms, i Madrid-València, amb un estalvi d’energia de 36,9 litres de combustible.

Respecte a les europees, les rutes de Munich a Viena suposen un estalvi de diòxid de carboni de 122,9 quilograms; Marsella i Lió, amb un estalvi de 121,1 quilograms i Brussel·les-París, amb un estalvi de 118,8 quilograms de CO2.

Per volum de combustible, la ruta entre Munich i Viena suposa un estalvi de 49,1 litres; la Brussel·les-París, de 44,4 litres i la Marsella-Lió, 43,7 litres de combustible.

El càlcul de temps necessari per viatjar entre les estacions de partida i d’arribada també és menor al tren que en l’avió. Per a rutes aèries s’ha considerat el viatge a l’aeroport, des del centre de la ciutat en transport públic, els terminis requerits per al registre d’entrada –entre 60 i 90 minuts depenent de l’aeroport– i el temps de vol.

Per exemple, les rutes de tren que suposen un major estalvi respecte a l’avió són la de Madrid amb València, amb un estalvi d’1 hora i 28 minuts; la ruta entre Madrid i Barcelona, amb un estalvi d’1 hora i 15 minuts i la ruta Madrid-Sevilla, amb un estalvi de 55 minuts.

Pel que fa a rutes europees la de Brussel·les i París és la que més estalvi encapçala el rànquing del major estalvi de temps en trasllats entre capitals europees amb un estalvi de 2 hores i 38 minuts, seguida de la ruta amb tren que uneix Brussel·les i Londres, amb un estalvi de 2 hores i 8 minuts, mentre que la ruta que va de Marsella i Lió, estalvia 1 hora amb 27 minuts respecte a l’avió.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]