Com ha estat el trajecte del vol de Germanwings estavellat?

  • Us expliquem en gràfics l'evolució del vol accidentat

VilaWeb
Redacció
24.03.2015 - 12:35

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El vol 4U9525 de Germanwings que feia el trajecte entre Barcelona i Düsseldorf havia de sortir a les 9.35 del matí de l’aeroport del Prat. L’avió, un Airbus A-320, s’ha acabat enlairant amb quasi mitja hora de retard, a les 10.01. Hi ha unes quantes webs especialitzades a rastrejar el trànsit aeri en temps real, vol per vol. Les dades que ens ofereixen permeten de veure quin ha estat l’últim trajecte de l’avió, en quin moment se n’ha perdut el contacte, la velocitat i l’altitud a què volava des que s’ha envolat fins a la caiguda.

L’avió que s’ha estavellat era operatiu des del 1991 i havia passat totes les revisions necessàries. Vegeu-ne ací la fitxa. Últimament feia la ruta entre Barcelona i Düsseldorf, gairebé cada dia. Una trajecte que durava aproximadament una hora i quaranta minuts.

En aquesta pàgina es pot veure, pràcticament minut per minut, l’evolució del vol, en altitud, posició i velocitat. Al cap de vint-i-set minuts de vol, a les 10.28, l’avió havia arribat a l’altitud màxima de 38.000 peus, és a dir, 11.500 metres. I anava a una velocitat de 485 nusos, uns 900 quilòmetres per hora. A les 10.31 ha començat a perdre altura en picat, a uns 1.000-2.000 metres per minut. L’última dada registrada és de les 10.35. Podeu veure’n l’evolució en aquesta taula:

Aquest és el gràfic de velocitat i altitud de l’avió:

I aquest és el gràfic del trajecte que he fet l’avió:

Informació relacionada:

S’estavella als Alps un avió que feia el trajecte Barcelona-Düsseldorf

A Germanwings plane carrying 144 passengers from Barcelona has crashed in France

Nombroses víctimes catalanes en l’accident de l’avió de Germanwings

Com ha estat el trajecte del vol de Germanwings estavellat?

On poden rebre informació els familiars dels passatgers de l’avió accidentat

Troben una de les caixes negres de l’avió de Germanwings

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any