Viatge al passat en l’acte central del 150è aniversari del Tren de Sarrià

VilaWeb
Jordi Carreño (vídeo)
08.06.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Per commemorar ell 150è aniversari del Tren de Sarrià, es va fer un viatge amb un tren històric de la sèrie 400 (vídeo), es va fer ahir a la tarda amb l’assistència del conseller de la Presidència, Francesc Homs, el batlle de Barcelona, Xavier Trias, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, juntament amb representants d’institucions, empreses del sector nacionals i estrangeres, i entitats i organismes convidats.

Ahir els participants van poder tornar al passat viatjant des de plaça Catalunya a les Planes amb un tren de la sèrie 400, dissenyat els anys 40 i construït als tallers de Sarrià. Excepcionalment, també es va poder pujar per primer cop a les noves unitats de la sèrie 113 que començaran a circular aquest any. D’aquesta manera, es va poder viatjar en dos trens d’FGC separats per més de 70 anys. A l’estació de les Planes es van mostrar els automotors Brill 18 i Brill 31 i a la plaça Catalunya es va instal·lar una exposició commemorativa.

La celebració coincideix amb altres tres commemoracions: el metro de Londres acaba de celebrar 150 anys i les estacions de Nova York Grand Central i l’Estació Central del metro del Japó a Tòquio celebren el seu centenari. Representants d’aquestes empreses es van voler sumar a la celebració de l’aniversari de Ferrocarrils en l’acte d’ahir.

El Tren de Sarrià es va inaugurar el 23 de juny de 1863 i va ser la primera línia de ferrocarril suburbà, coetània al Ferrocarril Metropolità de Londres, el primer metro subterrani del món. Així, el Tren de Sarrià és considera el segon metro d’Europa. La línia Barcelona-Sarrià va ser pionera en la implantació d’un servei de caràcter metropolità centrat en el servei de viatgers, amb doble via en tot el seu recorregut i uns horaris cadenciats des del seu inici, amb freqüències de 30 minuts, arribant a circular fins a 33 trens en sentit i dia.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any