El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

Facebook ha cancel·lat el pla d’introduir publicitat a l’aplicació de missatgeria WhatsApp i en els últims mesos la companyia ha dissolt l’equip de treballadors que s’encarregaven d’aquest projecte, segons que ha informat The Wall Street Journal. Ara, la feina que havia avançat la companyia durant mesos s’ha eliminat del codi de l’aplicació, tot i que el maig del 2019 fet les primeres proves als estats, amb anuncis semblants als de les històries d’Instagram, també de Facebook.

Facebook va anunciar el 2018 el seu projecte d’introduir anuncis a WhatsApp per augmentar la monetització en funcions com els estats i substituir l’anterior model de pagament per subscripció anual. El vice-president de WhatsApp, Chris Daniels, va dir que la publicitat seria ‘la principal eina de monetització de l’empresa, així com una oportunitat perquè les empreses arribin a les persones a WhatsApp’.

La companyia manté els seus plans d’introduir els anuncis als estats en algun moment, però se centrarà a desenvolupar funcions perquè les empreses puguin interactuar amb els consumidors com a mètode de monetització en la seva versió WhatsApp Business. El pla de monetització que lidera Facebook, propietari de WhatsApp des del 2014, va ser el responsable de la dimissió dels dos creadors de WhatsApp, Brian Acton i Jan Koum, tots dos durant el 2018. L’aplicació té ara més de 1.500 milions d’usuaris arreu del món.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.