03.06.2026 - 08:31
Nit tensa al barri de Cerdanyola de Mataró, on hi ha hagut aldarulls hores després del desnonament d’una família amb quatre menors. Els Mossos d’Esquadra han fet unes quantes detencions i identificacions. El batlle de la ciutat, David Bote, ha dit que feia seguiment de la situació i ha explicat que s’ha fet un reforç policíac a la zona. “Ni un pas enrere”, ha escrit a X.
Estem fent seguiment de la situación al barri de Cerdanyola.
Aquesta nit hi haurà un reforç policial especial de Mossos d’Esquadra i Policia Local. Ja s’han practicat diverses detencions i es continuarà actuant.
Ni un pas enrera.
— David Bote Paz (@DBotePaz) June 2, 2026
Al matí, els Mossos havien desnonat una família al barri de Cerdanyola. L’actuació va estar marcada per les protestes i la tensió amb mig centenar de manifestants. De fet, la CUP i el Sindicat de l’Habitatge van denunciar “la violència gratuïta” dels agents antiavalots de l’ARRO. El desnonament es va saldar amb tres menors detinguts.
En els aldarulls de la nit, segons la policia local, s’han cremat sis contenidors, pel cap baix, i s’han registrat danys en mobiliari urbà –i llançament de pirotècnia–, com ara pintades al Centre Cívic.
▶️Els veïns llencen bengales i petards als Mossos d’Esquadra en una nit d’aldarulls a Cerdanyola
🚨Hi ha un ampli desplegament policial a la zona
Segueix el directe 👉 https://t.co/c7pKDkS1s5 pic.twitter.com/WdofFlucWY
— tvmataró (@tvmataro) June 2, 2026
La policia local també ha informat que els aldarulls s’han acabat abans de la mitjanit, per bé que l’operatiu policíac i el patrullatge han continuat.