Una avaria tècnica ha impedit avui la circulació del nou TGV entre Castelló de la Plana i València, que després va fins a Madrid. A causa d’això, els usuaris han hagut de viatjar amb un tren de rodalia fins a València i, els quaranta-set passatgers que anaven a la capital d’Espanya, agafar allà un altre TGV fins a Madrid. Finalment, segons han informat fonts de Renfe a Europa Press, han arribat amb vint-i-un minuts de retard respecte a l’hora prevista.

El tren havia de sortir a les set del matí des de Castelló de la Plana, però no ha pogut fer-ho per una disfunció tècnica al tren. Renfe ha posat en marxa el protocol habitual en aquestes avaries dins el Corredor Mediterrani i s’han reubicat els passatgers. Renfe també ha activat el compromís de puntualitat, que suposa la devolució de la meitat de l’import del bitllet, atès que el retard final del tram fins a Madrid —de vint-i-un minuts respecte a l’hora prevista— superava el quart d’hora.

La resta de trens TGV programats avui entre Castelló de la Plana i Madrid circulen amb normalitat en tots dos sentits, segons les mateixes fonts. Destaquen, a més, que es tracta de la primera incidència després de les vint-i-cinc circulacions que s’han dut a terme des de la posada en marxa del servei dimarts passat. El dia abans, en el trajecte inaugural on circulaven el president de la Generalitat, Ximo Puig, i el president espanyol, Mariano Rajoy, el tren va restar aturat vint minuts enmig del trajecte.

Crítiques al ‘fals TGV’
El nou tram de TGV entre València i Castelló de la Plana ha rebut moltes crítiques des d’abans de la mateixa inauguració a causa de la lentitud i la saturació de la via que suposa. En comptes de construir una plataforma nova amb l’amplada internacional, per on circulen els TGV, es va instal·lar un tercer fil sobre la via per on ja circulaven els trens de rodalia, regionals, Euromed i mercaderies.

Inevitablement, aquesta ‘solució’ satura una via per on ja circulaven molts altres trens, que ara es trobaran afectats per un de nou. És la primera volta que el mètode del tercer fil, pensat per a adaptar trams curts de via on és impossible de construir noves vies, es fa servir per a una distància tan àmplia i complexa. De resultes d’aquests problemes, al tram València-Castelló de la Plana el TGV ha de circular amb un límit de 160 km/h, menys de la meitat dels 350 km/h habitual dels TGV.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb