El túnel de les Glòries en sentit Llobregat començarà a ser hàbil la nit del 2 al 3 d’abril

  • D'ençà de l'enderroc de l'anella viària el trànsit ha passat de 95.000 vehicles diaris a 78.000

VilaWeb
ACN
25.03.2022 - 09:50
Actualització: 25.03.2022 - 10:50

El túnel de les Glòries serà hàbil definitivament la nit del 2 al 3 d’abril, una volta s’obri el trànsit en sentit Llobregat. L’Ajuntament de Barcelona subratlla que, d’aquesta manera, s’acaba una de les obres de més complexitat tècnica que s’ha fet a la capital catalana, una actuació que allibera de trànsit privat la superfície de la plaça. El consistori també opina que la infrastructura té una gran importància històrica i veïnal. La Guàrdia Urbana començarà els desviaments de circulació a última hora del dissabte 2 d’abril per implantar la nova configuració viària al llarg de la nit. La previsió és que a les vuit del matí del diumenge 3 d’abril el túnel d’entrada sigui completament operatiu.

L’obertura del túnel en sentit Llobregat comportarà modificacions a la mobilitat d’aquest àmbit, que afectaran tant els futurs usuaris del túnel com els vehicles que es desplacin entorn de la plaça de les Glòries. La novetat principal és l’eliminació dels carrils de circulació en superfície que restaven a la Gran Via, entre el carrer de Bilbao i el carrer de Padilla. En aquest àmbit no hi haurà trànsit de pas i tan sols podran passar pels laterals els vehicles de veïns, serveis, transport públic o d’emergència.

Amb la nova configuració viària els vehicles que circulin pel túnel, quan surtin tindran l’opció de pujar pel carrer de Padilla (carril dret) o bé pel carrer de Marina (carril central). En línia recta per la Gran Via, al carril esquerre, tan sols hi podran circular els autobusos. Abans d’entrar al túnel, a l’altura de la rambla del Poblenou, hi haurà una sortida cap al lateral de la Gran Via exclusiva per als autobusos i els taxis. La resta de vehicles que circulin per la C-31 i vulguin accedir al lateral de la Gran Via hauran de fer servir la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou.

Les modificacions faran que s’elimini el gir actual des de l’àmbit central de la Gran Via en sentit Llobregat cap al carrer de la Independència. Els vehicles que feien servir aquest itinerari per connectar amb el carrer de l’Aragó tindran dues opcions: sortir per la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou, continuar per Bac de Roda i després girar cap a Aragó o Mallorca o bé seguir a la C-31 cap a l’interior del túnel i arribar a Aragó a través de Padilla o Marina.

El carrer de la Llacuna no tindrà connexió amb la Gran Via en sentit Llobregat i solament restarà operatiu un carril per accedir al lateral mar, en sentit Besòs (guals i serveis). En el tram entre el carrer del Perú i la Gran Via, el carrer Llacuna es pacificarà i es permetrà la circulació tan sols per ús veïnal i per accedir a la zona de càrrega i descàrrega del centre comercial.

La nova configuració viària del túnel de les Glòries afegirà un carril específic d’entrada a Barcelona per al transport públic. De la mateixa manera que el túnel en sentit Besòs, el sentit Llobregat comptarà també amb un nou tram de carril bus que permetrà que els autobusos que vinguin del carril bus de la C-31 puguin enllaçar amb el de la Gran Via, travessar Glòries i arribar al centre de la ciutat amb un carril.

En aquest sentit, l’ajuntament destaca que cada dia entren per aquesta via més de 250 autocars, incloent-hi els interurbans, regulars i discrecionals, i en surten un nombre similar, és a dir, unes 15.000 persones d’entrada i 15.000 més de sortida.

Alhora, el consistori calcula que d’ençà de l’enderroc de l’anella viària el trànsit privat ha passat de 95.000 vehicles diaris (45.000 en sentit Llobregat i 50.000 en sentit Besòs) a 78.000 (43.000 i 35.000).

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any