25.04.2026 - 19:06
|
Actualització: 25.04.2026 - 20:13
El president dels Estats Units, Donald Trump, ha anunciat que anul·la el viatge de la delegació del seu país a Islamabad, on s’havia de reunir amb els dirigents iranians.
“Acabo de cancel·lar el viatge dels meus representants a Islamabad, al Paquistan, on anaven a reunir-se amb els iranians. Massa temps perdut a viatjar i massa feina”, ha indicat en un missatge a les xarxes socials.
Trump ha afirmat, per a justificar la seva decisió, que dins la direcció iraniana hi ha una “lluita interna espaterrant” i “confusió”. “Ningú no sap qui mana. Ni tan sols ells”, ha afegit. Segons el president, Washington té la posició de força: “Nosaltres tenim totes les cartes. Ells no en tenen cap! Si volen parlar, l’única cosa que han de fer és trucar.”
Tanmateix, les autoritats de l’Iran han assegurat que no tenien previst de reunir-se avui amb els representants nord-americans, Jared Kushner (gendre de Trump) i l’assessor per al Pròxim Orient, Steve Witkoff.
De fet, el ministre d’Afers Estrangers iranià, Abàs Aragtxí, ha arribat avui a Islamabad amb motiu de la seva primera parada d’una gira regional que també el durà a Oman –país mediador en les converses diplomàtiques sobre el programa nuclear iranià– i a Rússia, aliat estratègic de l’Iran. Però n’ha marxat abans no arribés ningú dels EUA.
Aragtxí ha lliurat en mà al cap de les Forces Armades del Paquistan, el general Asim Munir, una llista amb les respostes de Teheran a les propostes dels Estats Units transmeses per la mediació paquistanesa per a consolidar l’alto-el-foc. Aquesta trobada també ha servit, segons fonts iranianes, per a continuar el diàleg sense una perspectiva immediata de reunió amb la delegació nord-americana, que també té previst de trobar-se amb autoritats del Paquistan a la capital, Islamabad.
L’alto-el-foc entre les parts, negociat originàriament entre el 7 i el 8 d’abril, s’ha prorrogat sense data definida, cosa que deixa marge per a la diplomàcia, però alhora manté la incertesa.

