Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha publicat avui l’anunci de licitació d’un contracte per retirar l’amiant detectat en els trens de la xarxa de metro durant tres anys per 2,8 milions d’euros. TMB escollirà una o dues empreses acreditades perquè s’encarreguin de les operacions de manteniment i retirada de components en 63 trens que només poden efectuar operaris formats i acreditats per a les feines amb risc d’amiant.

Aquestes contractacions se sumaran als 3,6 milions d’euros que TMB ha anunciat que invertiria per eliminar tots els materials amb contingut d’amiant de la xarxa ‘en el termini més breu possible’. Per tant, l’empresa s’ha compromès a aportar 6,4 milions d’euros per resoldre aquesta crisi.

Els treballs a contractar inclouen l’encapsulament, és a dir, el recobriment amb substàncies aïllants per evitar l’erosió i el despreniment de fibres, de la pintura bituminosa dels trens de les sèries 3.000 i 4.000, i la retirada d’elements on s’han identificat alguna peça amb contingut d’amiant, així com la reparació d’avaries en aquests equips i la intervenció urgent per a feines sobre el terreny si és necessari.

La licitació s’ha dividit en dos lots, el primer inclou 24 trens de la sèrie 3000, que s’utilitzen a la línia 1; i 15 trens de la sèrie 2100, que s’usen a la línia 4. El segon lot consta de 18 trens de la sèrie 4000 i 6 trens de la sèrie 2000, que s’utilitzen a la línia 3, tots formats per cinc cotxes cadascun. El pressupost base de la licitació és d’1.315.512 euros per al lot 1 i d’1.506.450 euros per al lot 2. En total, 2.821.962 euros.

Tasques de retirada de canalitzacions de fibrociment

Al mateix temps, TMB ha publicat una segona licitació per a treballs de desamiantatge en dependències tècniques de la xarxa de metro. Es tracta d’un contracte per retirar canalitzacions de fibrociment en 32 cambres de baixa tensió, on són utilitzades com a desguàs o per reconduir filtracions i protegir els equips elèctrics.

En aquest cas el pressupost de licitació ascendeix a 193.000 euros i el termini d’execució dels treballs, – que es realitzaran a les nits, sense afectar el servei – és de sis mesos.

Missatge de Vicent Partal

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb