El TGUE desestima el recurs de Russia Today per a tornar a emetre: “Seria una amenaça a la UE”

La delegació francesa del mitjà havia impugnat les sancions de Brussel·les sota l'argument de la llibertat d'expressió

VilaWeb
ACN
27.07.2022 - 12:52
Actualització: 27.07.2022 - 21:42

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) ha desestimat definitivament el recurs de Russia Today per a tornar a emetre a l’estat francès. Una volta la Unió Europea aprovés el primer paquet de sancions per la invasió d’Ucraïna, les emissions del mitjà rus van quedar suspeses dins les fronteres de la UE. La delegació francesa del mitjà, però, va impugnar la decisió i va demanar una reactivació de les transmissions sota els arguments de la llibertat d’expressió, la llibertat d’empresa i la no discriminació. Avui, el tribunal ha rebutjat el recurs i manté la prohibició, subratllant que els missatges de Russia Today suposen “una amenaça directa a l’ordre i la seguretat públiques de la Unió”.

Segons el mitjà rus, les sancions de la Unió Europea contra Rússia —que tenen efectes directes sobre Russia Today— vulneraven el dret a la defensa, la llibertat d’expressió i informació, el dret de constituir i conduir una empresa i el principi de no discriminació per qüestions de nacionalitat.

Alhora, el mitjà posa en dubte la competència del Consell de la Unió Europea, que és la institució europea encarregada d’imposar les sancions.

Segons la sentència del TGUE, les mesures adoptades pel Consell són “necessàries” davant el que considera “una amenaça” per les fronteres europees. En aquest sentit, subratlla que la immediatesa de les sancions va ser adequada, ja que la Unió Europea estava combatent contra eines de propaganda que donaven suport a una agressió militar.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes