Les Terres de l’Ebre han perdut els quatre trens ràpids Euromed després de la modificació de trajectes i d’horaris, arran de l’entrada en funcionament de la nova variant ferroviària de Vandellòs a Tarragona.

Ara hi ha un sol tren de gran velocitat, que sortirà a les 6.20 de l’estació de Tortosa i que tornarà a les 18.30 de Barcelona. Unirà totes dues ciutats en poc més d’una hora i mitja. També s’ha modificat l’horari d’un dels sis Talgo que enllacen l’estació central de l’Ebre, l’Aldea-Tortosa-Amposta, amb Tarragona i Barcelona perquè hi hagi dos trens d’aquest servei al matí.

Vista la provisionalitat d’aquesta planificació, que s’ajustarà el primer de març, quan farà un mes i mig que funciona la nova variant, la plataforma Trens Dignes ha organitzat mobilitzacions per reclamar un servei de mínims a les Terres de l’Ebre: quatre trens diaris de gran velocitat en cada sentit, o almenys quatre trens llançadora fins a l’estació del Camp de Tarragona, per enllaçar amb els Avant que vénen de Lleida i Saragossa.

El diumenge 19 de gener a les 11.00 convoquen una concentració de protesta a l’estació de l’Aldea amb el lema ‘Per uns serveis dignes, ni un tren menys’. Diuen que els serveis ferroviaris de distància mitjana a les Terres de l’Ebre no es poden preveure només per facilitar la mobilitat cap al nord. ‘Necessitem trens d’alta velocitat cap al nord del País Valencià. No som un territori aïllat i volem trens que vagin de Tortosa a Castelló, i que vinguin cap aquí des de Benicarló’, diu Josep Casadó, portaveu de Trens Dignes. ‘Permetria de donar vida a l’estació d’Ulldecona, que és l’única del Montsià on els trens poden parar. Parlem de donar servei a la meitat de la població del territori’, ha afegit.

Trens Dignes lamenta que les administracions i forces polítiques d’aquestes comarques ‘acceptin sense condicionants’ que territoris com el Camp de Tarragona tinguin uns serveis ferroviaris inadequats i que els de l’Ebre siguin ‘residuals’.

Més enllà de l’objectiu imminent de millorar el servei de gran velocitat, la plataforma no desisteix de continuar reclamant que es mantingui l’Euromed i que es pugui usar a preus comercials habituals cap a Barcelona i cap a València; que els horaris ‘responguin a les necessitats del territori’; que es dissolgui la Taula de Mobilitat i es creï una Autoritat de Mobilitat Territorial per a les Terres de l’Ebre; que millori la durada dels viatges dels trens de rodalia i regionals; i que es creï una línia de busos, amb parada a l’estació, per connectar amb els trens a l’Aldea.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb