29.10.2022 - 10:57
La companyia de telecomunicacions Telefònica va patir fa unes setmanes un atac informàtic que li ha provocat un forat de seguretat. Segons que diuen, ja han pres les mesures necessàries per a resoldre’l i diuen que l’atac no ha afectat cap dada personal sensible que pugui identificar els seus clients, però sí que pot haver afectat informació tècnica dels dispositius dels clients i les seves connexions wifi de les seves dues marques: Movistar i O2.
És per això que des d’ahir els clients d’aquestes operadores estan rebent correus electrònics alertant-los de què ha passat i com pot haver afectat els serveis associats al número de telèfon com ara el router, el descodificador de la televisió o els amplificadors del senyal wifi.
En concret, tot apunta que s’ha pogut comprometre dades com l’identificador únic (l’adreça MAC), detalls del fabricant del dispositiu, la configuració dels ports de la connexió, el nom del wifi i la contrasenya. És per això que Movistar i O2 demanen als seus clients que, per seguretat, canviïn el nom i la clau d’accés de la connexió wifi per tal d’assegurar que els autors de l’atac informàtic o tothom qui tingui accés a les dades robades s’hi puguin connectar i, des d’allà, accedir als altres dispositius enllaçats.
Per a canviar les claus d’accés del wifi cal accedir a la configuració del router. Això es pot fer introduint a la barra d’adreces l’adreça IP per defecte (també podeu fer clic ací). Un cop allà, heu de cercar al menú l’apartat per a canviar la contrasenya del router o una frase similar. En cas de dubtes, podeu consultar-los a la pàgina especialitzada de Movistar.