El Sònar torna a convertir Barcelona en capital mundial de l’electrònica amb 154.000 assistents

  • El festival tancarà aquesta nit la programació del trentè aniversari

VilaWeb
Fotografia: EFE/Alejandro García.
EFE
15.06.2024 - 19:24
Actualització: 16.06.2024 - 22:31

El Festival Sònar ha tornat a convertir Barcelona aquest cap de setmana en la capital mundial de la música electrònica amb 154.000 assistents de 90 països, segons dades dels organitzadors que han comunicat abans de tancar l’última nit del festival amb Kittin i Paul Kalkbrenner com a grans noms. El festival enguany ha  celebrat tres dècades i també ha acollit llegendes com ara Laurent Garnier i Air i Folamour.

Concretament, l’assistència ha estat de 54.000 persones a Sònar de Dia (a l’avinguda de la Reina Maria Cristina), 66.000 a Sònar de Nit (a l’Hospitalet de Llobregat) i 34.000 més a l’OFFSònar, per diferents punts de Barcelona. El 70% dels assistents era públic amb passaport espanyol i un 30% d’unes altres nacionalitats. Un percentatge d’internacionalització encara lluny del Primavera Sound, en què el públic estranger és del 60%.

Amb més de 250 activitats programades en tres dies, per aquest Sònar han passat referents locals i internacionals en matèria d’art, ciència, tecnologia i, naturalment, música. Més enllà de noms consolidats, també han capitanejat les festes referents contemporanis com ara Kaytranada, Ben Böhmer i Adriatique, i s’ha donat espai a talents emergents tan variats com ara Judeline, ABHIR i Ela Minus. L’organització destaca que en aquest Sònar s’ha ballat techno i house, però també afrorave, ball-funk, gabber, hyperpop i fins i tot reggaeton.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
'Physis', un espectacle de sis hores basat en 'performances' multidisciplinàries al Sònar de Dia (fotografia: EFE/Marta Pérez).
La cantant i compositora britànica Jessie Ware (fotografia: EFE/Marta Pérez).
Actuació de DJ Verushka (fotografia: EFE/Marta Pérez).
Actuació de la banda electrònica francesa Air (fotografia: EFE/Marta Pérez).
El DJ i productor francès Laurent Garnier (fotografia: EFE/Alejandro García).
L'escriptora i crítica cultural Joanne McNeil durant la conferència sobre la IA (fotografia: EFE/Alejandro García).

També s’ha consolidat l’espai de desenvolupament tecnològic aplicat a l’art i la ciència Sònar+D, que es va engegar l’any passat, i que ha comptat amb més de 370 artistes i ponents i la participació d’estudis d’innovació digital, universitats i centres de recerca, com ara el Barcelona Supercomputing Center.

El protagonista d’aquest apartat enguany ha estat la intel·ligència artificial, i en unes quantes conferències s’han analitzat els dubtes i perills que la IA suscita en la música i l’art i com n’altera l’essència.

El 2025 començarà al Palau de la Música

El Sònar Barcelona 2025 ja té data: els dies 12, 13 i 14 de juny a la Fira Montjuïc i Fira Gran Via, els mateixos llocs d’aquests darrers anys. Els més fidels a la cita ja podran comprar dimarts l’abonament en pre-venda.

Si bé encara manca més d’un any, l’organització ja ha avançat que hi haurà un concert inaugural dia 12 de juny mateix al Palau de la Música Catalana, en què s’interpretaran obres de Steve Reich i Raquel García-Tomás a càrrec de Frames Percussion, Lluïsa Espigolé i Helena Otero Correa.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor