03.02.2025 - 21:12
|
Actualització: 03.02.2025 - 21:51
El Sindicat de Llogateres, a través de la seva portaveu, Carme Arcarazo, ha explicat aquest vespre, en compareixença de premsa, que exigeixen una negociació col·lectiva en el cas de la Casa Orsola i que, en canvi, els “rendistes volen negociar amb els llogaters tots sols”: “O hi ha negociació col·lectiva o no hi ha pacte”.
En aquesta línia, ha desmentit el batlle de Barcelona, Jaume Collboni, i ha assegurat que ara com ara no hi ha cap mena de negociació ni mediació per part seva: “No pot haver-hi una negociació d’esquena als llogaters i al sindicat”, ha assegurat. “Avui hem sentit per les notícies que sembla que hi ha una mena de negociació i ho voldríem desmentir”, ha dit la portaveu del sindicat en declaracions als mitjans. “El que ha dit Collboni que hi ha negociació i mediació a Casa Orsola ara mateix és fals. Ni els veïns ni el sindicat hem rebut cap comunicació. Entenem que una negociació no pot tenir lloc d’esquena als veïns i al sindicat que ha liderat el conflicte”.
Arcarazo també ha afirmat que la raó per la qual Collboni “es vol fer l’heroi” és perquè “per la porta del darrere vol aigualir una de les poques mesures que garanteixen el dret a l’habitatge a la ciutat”. “El que vol en realitat és desballestar el 30%, una mesura clau que si es tira enrere pot provocar l’entrada de fons voltor molt més agressius”.
Sobre això, ha acusat el propietari de l’edifici de ser “culpable” de la situació, però ha opinat que els polítics en són “responsables”, però també ha subratllat que “no es pot obviar que el partit socialista governa a l’estat, a la Generalitat i a l’ajuntament”.
Sobre la carta que ha enviat el propietari, Albert Ollé, ha considerat que es tracta d’una “una mofa per a tots els treballadors”. A la carta, criticava que el titllin de “voltor criminal” i assegura que, durant aquests tres anys, la Casa Orsola ha estat “objecte de campanyes de desprestigi, ocupacions il·legals i fins i tot actes vandàlics” i també ha acusat el llogater que ha de ser desnonat, Josep Torrent, de no haver volgut parlar mai directament amb ell i fer-ho sempre a través del Sindicat de Llogateres, tot i que el sindicat sempre ha dit que havia intentat de negociar amb la propietat sense resultat.
El propietari de la Casa Orsola insinua que la vendrà i critica el veí pendent de desnonament
Finalment, Arcarazo ha defensat la “lluita col·lectiva” i ha fet una crida als veïns a evitar negociar de manera individual amb la propietat. Ha considerat la treva de quinze dies fins a la pròxima data del desnonament “una oportunitat per arribar a un acord col·lectiu”, amb l’única condició que es tirin enrere les demandes de desnonament vigents. “No es pot negociar amb algú que t’està apuntat amb una pistola al cap”, ha insistit la portaveu del Sindicat de Llogateres. En referència al fet que aquest matí s’hagi endarrerit el desnonament al 18 de febrer, la portaveu del sindicat ho considera “una segona victòria. La casa Orsola segueix resistint” i ho addueix al fet que “hi ha hagut tanta gent disposada a venir que s’han vist obligats a ajornar”.