Així ha silenciat la premsa espanyola la declaració incendiària de Villarejo sobre el 17-A i el CNI

La notícia també es fa difícil de trobar en les edicions digitals dels respectius mitjans

VilaWeb
Redacció
12.01.2022 - 15:13
Actualització: 12.01.2022 - 16:13

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Les principals capçaleres de la premsa espanyola han decidit de no publicar en portada cap notícia que fes referència a l’ex-comissari de la policia espanyola José Manuel Villarejo, que ahir va obrir la capsa dels trons quan va implicar directament el CNI i l’estat en els atemptats del 17-A a Barcelona i a Cambrils. Ni El País, ni El Mundo, ni l’ABC ni La Razón van situar la notícia en portada.

En canvi, sí que hi inclouen altres informacions com el fet que Djokovic ja s’entrena Austràlia o que la Supercopa d’Espanya es continuarà jugant a l’Aràbia Saudita fins el 2029. El fet és que la notícia sobre Villarejo també costa de trobar en les seves edicions digitals.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Per exemple, per veure com va explicar la notícia El País, cal fer ús del seu cercador: “Villarejo encoratja la teoria de la conspiració als atemptats de Barcelona”, titulen. Expliquen que no és la primera vegada que el policia jubilat feia tal insinuació. Recorden que ja es va expressar en línies similars en un judici contra seu per calúmnies a l’ex-director del CNI, Félix Sanz Roldán, i que el tribunal que jutjava els acusats dels atemptats va rebutjar que declarés, com demanaven les defenses, per considerar que “el que digui aquest senyor o qualsevol altre senyor no afecta el judici”.

L’ABC tampoc no publica la notícia a la portada web. Sí que la publica La Razón, que ahir no es va fer ressò de les declaracions de Villarejo però sí que se n’ha fet de les d’aquest matí quan arribava a l’Audiència espanyola. Tanmateix, no titula per les insinuacions que ha ampliat avui l’ex-comissari. En una posició secundària en el cos de la notícia, el mitjà escriu: “En arribar a la penúltima sessió d’aquesta setmana, els periodistes han preguntat per unes afirmacions que ahir van causar un gran enrenou”. En poques línies expliquen el contingut de la polèmica, però no fan cap esment a les reaccions polítiques que ha comportat.

El Mundo, per la seva banda, també ha optat per donar un perfil baix a la notícia. Ahir no en va escriure res i avui ha centrat la informació a destacar els atacs de Villarejo a la periodista Ana Rosa Quintana. Al final de l’article, hi trobem les acusacions sobre el CNI i la seva responsabilitat en els atemptats de Barcelona i Cambrils. Una informació breu que no ocupa més de dos paràgrafs.

A Catalunya, El Periódico segueix la mateixa línia que els mitjans espanyols. A la portada hi ha lloc per a Djokovic o que el ministeri d’Indústria té previst de donar més ajuts al sector del cotxe elèctric, però no per a les declaracions de Villarejo. Sí que guanyen protagonisme a la versió web. Sobre les declaracions fetes al matí, assenyalen que Villarejo matisa la responsabilitat del CNI en el 17-A: “Volia donar un petit ensurt a Catalunya”. La Vanguardia, per la seva banda, sí que reserva un espai a portada per la notícia i es fa ressò de la resposta que han donat els polítics catalans.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes