Retencions importants en la segona fase de l’operació tornada de Setmana Santa

  • Uns 527.000 vehicles, el 88% dels previstos, ja han tornat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons les dades actualitzades pel Servei Català de Trànsit

VilaWeb
Redacció
10.04.2023 - 12:30
Actualització: 10.04.2023 - 20:56

Continua en marxa la segona fase de l’operació tornada de Setmana Santa. Les principals complicacions són a la AP-7 sentit Barcelona on hi ha diversos trams amb congestions:

  • 3 km a Castellbisbal
  • 5 km entre Santa Margarida i els Monjos i Castellet i la Gornal.
  • 5 km entre Banyeres del Penedès i Santa Oliva.
  • 3 km a l’Ametlla de Mar.
  • 6 km entre el Perelló i Amposta.
  • 3 km a Aldea.
  • 17 km entre Nules i Castelló.
  • 13 km a Xilxes.

A banda, hi ha uns 5 km de congestió a la A-2 entre Collbató i el Bruc, i 5 km entre Esparreguera i Collbató. Trànsit també demana precaució a la C-14, C-16, C-17, C-32 i C-35 amb punts en què hi ha circulació intensa i circulació amb retencions. Al País Valencià, hi ha retencions a la A-3, amb 32 km entre Utiel i Requena, 2 a Bunyol i 4 més a Xiva, tots en sentit València, i també a la A-35, 12 km a Moixent.

Vegeu ací tota la informació del Trànsit actualitzada:

Molts ja han tornat a casa

Des d’ahir a les 12.00 fins a les 20.00 d’avui, han tornat a l’àrea metropolitana de Barcelona 527.000 vehicles, un 88% dels 600.00 previstos.

Aquesta Setmana Santa ha estat un període d’alta mobilitat i com ha destacat el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, “hi ha hagut un total de 45 vies afectades per retencions, sobretot a la zona litoral. La AP-7 ha pogut contenir les retencions gràcies a les restriccions, els carrils addicionals i el servei de grues”, i ha afegit que “s’han pogut reduir les retencions en un 30% respecte l’any passat”. De fet, avui els carrils addicionals aplicats a aquesta autopista porten més de deu hores oberts i això ha facilitat el drenatge d’aquesta via.

Els principals problemes de l’autopista AP-7 s’han concentrat entre Martorell i Vendrell i entre Vendrell i Terres de l’Ebre. Lamiel ha incidit que “les causes d‘aquestes retencions a l’Ebre són estructurals, ja que només tenen dos carrils”. De fet, l’enllaç de la AP-2 amb la AP-7 també ha generat molts problemes i congestions en els retorns d’ahir i d’avui. Pel que fa a les retencions respecte el 2022 hi hagut una reducció del 5%. En el cas de la AP-7 al seu tram nord les dificultats han estat una conseqüència d’una infraestructura insuficient tant la pèrdua d’un carril entre Mollet i Montornès, la conjunció de la C-33 i la AP-7 i la connexió de la AP-7 i la C-60.

Enguany, a diferència d’altres operacions especials de Setmana Santa, les retencions han estat vinculades al volum de vehicles i no derivades d’accidents. La previsió per a l’operació retorn d’aquest 2023 ha estat bastant precisa.

Cau la sinistralitat

En aquesta operació retorn de Setmana Santa s’han registrat dues víctimes mortals: el divendres, a la L-310 a Tàrrega, una sortida de via d’un vehicle va provocar la mort d’un jove de 22 anys i, el dissabte, una col·lisió lateral entre un turisme i una motocicleta a la N-240 a Tarragona va provocar la mort d’un menor.

Fins ara, hi ha una reducció d’accidents mortals del 18% respecte al 2019 i un 6% menys respecte el 2022: Pel que fa a víctimes mortals, són un 5% menys que el 2019, mentre el 2022 van morir el mateix nombre de víctimes mortals, dues. Durant la Setmana Santa del 2022 van morir 5 persones, en ambdues fases, enguany han estat 2 joves. Aquestes víctimes mortals s’han produït la zona de vacances i no en els grans episodis de mobilitat durant la sortida i durant el retorn.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any