El raper iranià Tomaj Salehi s’enfronta a la pena de mort pel seu suport a les protestes

  • L'advocat designat per la família encara no ha pogut consultar tota la informació sobre el cas

VilaWeb
27.11.2022 - 16:46
Actualització: 27.11.2022 - 20:40

El Tribunal Suprem de la província d’Esfahan ha acusat el raper iranià Tomaj Salehi de “corrupció a la terra“, un càrrec que es castiga amb la pena de mort, després d’haver donat suport a les protestes contra l’assassinat de Jina Amini.

En concret, el raper és acusat d’haver difós mentides, d’haver fet activitats propagandístiques i de formar part de grups il·legals amb la intenció de pertorbar la seguretat del país, segons l’agència de notícies iraniana ISNA.

Els representants del raper han confirmat els càrrecs al seu compte de Twitter després de vint-i-nou dies de silenci. A més, han informat que l’advocat elegit per la família encara no ha pogut consultar tots els detalls del cas.

El líder suprem de l’Iran, l’aiatol·là Ali Khamenei, va ordenar ahir a les milícies Basij, les forces paramilitars que depenen de la màxima autoritat iraniana, que castiguessin als “esvalotadors i terroristes” que, a parer seu, són rere les protestes.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor