Queixes dels afectats pels sis vols cancel·lats per la vaga d’EasyJet a l’aeroport de Barcelona

  • Els pilots reclamen de tornar a tenir les condicions laborals pre-pandèmia i equiparar els salaris amb l'IPC · A Palma hi ha hagu dues cancel·lacions

VilaWeb
Un panell d'Easyjet a l'aeroport de Barcelona (Fotografia: Miquel Vera/ACN)
ACN
12.08.2022 - 12:21
Actualització: 12.08.2022 - 12:36

La primera jornada de vaga dels pilots d’EasyJet ha causat sis cancel·lacions i un endarreriment a l’aeroport de Barcelona, que ha viscut un nou dia de mobilització, després d’una setmana marcada per les aturades de Ryanair. A Palma també hi ha hagut dues cancel·lacions. Els pilots de la companyia suïssa reclamen de tornar a tenir les condicions laborals pre-pandèmia i tornar a equiparar els salaris amb l’IPC per evitar de perdre més poder adquisitiu en un moment d’inflació disparada. Els passatgers que no han pogut volar han criticat el tracte de la companyia, mentre esperaven de trobar una solució als passadissos de la terminal T2-C. “Ha estat un malson”, ha explicat Zohaib Mohammed, un viatger que havia de tornar a Londres aquest matí, que ha denunciat que la comunicació ha estat molt pobra.

“Hem arribat a les quatre de la matinada i no ens han donat cap informació fins que no hem anat a embarcar. Aleshores ens han avisat i tothom s’ha sorprès molt. Hi havia famílies, gent gran i nens que no sabien què fer”, ha afegit. I ha denunciat que hi ha hagut “tracte preferencial segons el color del passaport“.

Als taulells de facturació de la terminal s’han aplegat uns quants viatgers que no han pogut sortir amb el vol de primera hora cap a Londres i que han lamentat el tracte rebut per part de la companyia. Sobretot s’han queixat de la poca informació que els han donat.

Un altre afectat, en Giuseppe, que viatjava a Nàpols, diu que no ha pogut volar, cosa que li ha causat molèsties, i espera poder-se’n anar avui cap a Itàlia. “Si no, no sé què faré”, explica a l’ACN. Ell, com molts usuaris més, no sabia que avui hi havia una aturada convocada que podia fer perillar els vols.

Els pilots de l’aerolínia han lamentat els inconvenients causats als passatgers, però han remarcat que després de set mesos negociant un conveni nou calia fer un pas endavant per reclamar els drets laborals. “Volem tornar a les condicions que teníem, no volem pujades salarials sinó el mateix d’abans de la pandèmia”, ha dit el portaveu de la Secció Sindical de Sepla a EasyJet, Martijn Tros.

En concret, els treballadors reclamen la clàusula de revisió salarial que tenien abans de la pandèmia i també recuperar per a tots els pilots els complements d’allotjament per als vols estacionals. Ara mateix, segons Tros, hi ha diferència entre els complements que cobren els pilots més veterans de Palma i les noves incorporacions d’unes altres bases, com ara la de Barcelona.

El sindicalista també ha assenyalat que la demanda de vols s’ha recuperat ben de pressa aquest estiu i ja és equiparable a la del 2019, de la mateixa manera que l’ocupació, que a l’aeroport de Barcelona se situa a més d’un 93%.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor