El parlament presenta al·legacions al TC en defensa de la llei i el decret sobre el català a l’escola

  • La cambra argumenta que a les normes s'hi reconeix el castellà com a "llengua d'aprenentatge" i "vehicle de comunicació"

VilaWeb
ACN
02.11.2022 - 13:09

El Parlament de Catalunya ha presentat al·legacions al Tribunal Constitucional espanyol per a defensar la llei i el decret aprovats sobre el català a l’escola. A l’escrit, la cambra demana que es desestimi íntegrament el recurs d’inconstitucionalitat presentat per diputats del PP i de Ciutadans, i que es declari la plena constitucionalitat dels articles impugnats. Els serveis jurídics del parlament argumenten que les dues normes no pretenen “modificar substancialment” el règim lingüístic, sinó “adaptar-lo als canvis socials”. A més, exposen que s’hi reconeix el castellà com a llengua d’aprenentatge i que també té la condició de llengua docent. En aquesta línia, subratllen que segons les normes el castellà també és “vehicle de comunicació” a l’educació.

L’escrit, signat pel lletrat Antoni Bayona, defensa els articles 2, 3.1. i 4.1 del decret llei que fixa els criteris aplicables a l’elaboració, aprovació i validació dels projectes lingüístics dels centres educatius, i els articles 2.1 i 2.4 de la llei sobre l’ús i aprenentatge de les llengües oficials a l’ensenyament. Una cinquantena de diputats del congrés espanyol de Ciutadans i del PP van presentar un recurs d’inconstitucionalitat al TC.

A l’escrit es defensa que totes dues normes s’han aprovat “d’acord amb les competències que té la Generalitat en matèria de llengua pròpia i d’educació” i afirma que “el model de conjunció lingüístic reconeix la llengua catalana com a centre de gravetat i llengua normalment utilitzada com a vehicular i d’ensenyament al sistema educatiu de Catalunya”. Precisament remarca que el TC ha avalat aquest model.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor