El papa Francesc nomena per primera vegada una dona com a prefecte del Vaticà

  • Antigament, el càrrec de prefecte del Vaticà era ocupat únicament per cardenals i arquebisbes

VilaWeb
06.01.2025 - 18:50
Actualització: 07.01.2025 - 02:14

El papa Francesc ha nomenat per primera vegada una dona com a prefecte del Vaticà. Concretament, ha designat sor Simona Brambilla nova prefecta del Dicasteri per a la Vida Consagrada i les Societats de la Vida Apostòlica, del qual era secretària d’ençà del 2023.

Brambilla, que té cinquanta-nou anys, és infermera i ha estat missionera a Moçambic. Abans d’arribar al dicasteri, va dirigir l’Institut de les Germanes Missioneres de la Consolata entre el 2011 i el 2023.

Antigament, el càrrec de prefecte del Vaticà acostumava a ser reservat a cardenals i arquebisbes. No obstant això, el papa va obrir la porta a canvis a la Constitució Apostòlica Praedicate Evangelium del 2022, en què va establir que també els laics, i, per tant, les dones, poguessin dirigir un dicasteri i convertir-se en prefectes.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor