Llarena entra en pànic

«Una aberració democràtica com aquesta tan sols es pot explicar per la por que té Llarena no tan sols de perdre els judicis en les quatre circumscripcions on l'exili l'ha desafiat, sinó fins i tot de ser condemnat, ell mateix, per les seues irregularitats»

Vicent Partal
Vicent Partal
03.08.2018 - 09:15
Actualització: 03.08.2018 - 11:15
VilaWeb

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

El jutge Llarena va tancar ahir el seu xou com a instructor de la causa que l’estat espanyol segueix contra el govern de Catalunya. I ho va fer amb dues de les seues particulars interpretacions de la justícia, una de directa i una d’indirecta.

De manera directa, va ordenar que Puigdemont, Junqueras, Sànchez, Romeva, Rull i Turull perdessen la seua condició de diputats. L’ordre és molt més que polèmica i portarà molta cua, oimés tenint en compte que Llarena s’inventa una possibilitat que ningú no havia previst mai: que els diputats que ell ordena que en perden la condició puguen ser substituïts temporalment per uns altres. Com? No ho sap ningú. Per què? Segurament perquè ni Llarena mateix no veu clara la seua ordre. Alterar la composició d’un parlament és molt greu i pot tenir repercussions molt importants de tota mena, de les quals ell serà responsable. I ara ja no som en aquell moment en què el jutge estrella es creia amb el dret de fer qualsevol cosa.

Cosa que queda perfectament demostrada amb la segona notícia del dia, en aquest cas, indirecta. El Suprem espanyol, en un gest simplement incomprensible, ha exigit al govern espanyol que, al seu torn, exigesca al govern belga que defense Llarena davant els tribunals belgues, on el jutge ha estat cridat a declarar per una demanda dels exiliats catalans. L’estupefacció amb què s’ha rebut la demanda solament ha estat superada per la ràpida actuació del ministre Borrell, que ha activat, efectivament, la petició del Suprem. Concretament, ha ordenat a l’ambaixadora espanyola a Bèlgica que reclame immunitat per a Llarena i que evite que siga jutjat.

Una aberració democràtica com aquesta tan sols es pot explicar per la por que té Llarena no tan sols de perdre els judicis en les quatre circumscripcions on l’exili l’ha desafiat, sinó fins i tot de ser condemnat, ell mateix, per les seues irregularitats. Però això que demana és especialment greu i sorprenent i posa l’estat espanyol al límit d’allò que es pot considerar una democràcia. En primer lloc, perquè cal demanar-se immediatament què se n’ha fet, de la separació de poders. En segon lloc, perquè ensenya una idea sobre la pertinença a la Unió Europea que demostra que no han entès res –es pensen que no tenen cap obligació amb la UE, les seues institucions i les dels altres estats. Però sobretot perquè cerca la impunitat d’un possible criminal, en aquest cas Llarena, per raons polítiques. I això fins ara solament era habitual en les dictadures. Ni això: de fet, tan sols en les dictadures més atrevides.


[Si no en sou encara, de subscriptors de VilaWeb, us demanem que us en feu. Si ja en sou, moltes gràcies. És molt difícil sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a arribar a un punt de tranquil·litat empresarial que ens permeta de sentir-nos definitivament forts i que allunye qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot. Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.]

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Encarnació Parets
Encarnació Parets
10.07.2018  ·  22:50

I quan direm PROU?

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
10.07.2018  ·  22:50

Estan desbocats. Llarena arriba a Les més altes quotes d’intervencionisme en el legislatiu. El màxim representant del judicial, a Les més demencials peticions a prop de l’executiu. I el nou executiu, per boca del seu desinfectant oficial, a Les més disparatades actuacions en l’àmbit internacional. Montesquieu no alça el cap per si li foten els piolins a sobre.

Toni Arregui
Toni Arregui
10.07.2018  ·  22:57

Això és exactament el que em pregunto, senyora Parets…

Josep Usó
Josep Usó
10.07.2018  ·  23:01

Hi ha una frase cèlebre que diu que la millor prova que als EUA qualsevol pot arribar a ser president, la tenim, justament, en el seu president. Doncs a Espanya sembla clar que qualsevol pot arribar a jutge del suprem i també a ministre d’afers exteriors. Els mèrits de Llarena i Borrell per arribar on han arribat ja no són ni dubtosos. I deuen començar a estar espantats. I més que ho estaran quan comproven què vol dir independència del Poder Judicial. Em pense que els espera una bona clatellada. O més d’una. Però sembla que riurem, d’ací a poc. Anem bé. I ells no saben ni per on van.

Josep Salart
Josep Salart
11.07.2018  ·  00:03

Probablement estem arrivant al final d’aquest mal son. Probablement l’ UE adoptarà les mesures que calguin per posar ordre, no ja a la justícia espanyola, sinó a tot lo que representa l’estat espanyol.

Probablement a nosaltres ens ajudaràn a muntar les estructures que tenim embestades igual que es va fer amb els països que s’han independitzat en les darreres décades..

Ramon Perera
Ramon Perera
11.07.2018  ·  00:33

Crida l’atenció que els que manen a Espanya hagin donat publicitat a una maniobra com aquesta en lloc de mantenir-la en secret. Es raonable pensar que aquesta publicitat a escala internacional afebleix la seva possible efectivitat. Què esperaven guanyar el president del TS i el govern a canvi d’aquesta publicitat?
Una hipòtesi plausible és que així [amb escarafalls nacionalistes] mantenen la valoració del govern en les enquestes d’opinió en front dels atacs de l’espanyolisme més ultra.
En definitiva, un episodi més de les tendències autàrquiques de l’estat espanyol.

jaume vall
jaume vall
11.07.2018  ·  00:35

L’anàlisi és impecable. Les raons que suporten la causa catalana són impecables, de fet, recollides en les declaracions de drets universals, de drets humans, etc.
La imperícia i la parcialitat del jutge són evidents. Les maniobres polítiques embrutides, innobles per protegir-lo són aberrants.
I ?
De nou ens conformarem amb la victòria moral?
De nou ens empassarem tanta indignitat, i ja vestirem amb paraules reconfortants la nostra derrota?
“Haurem de desobeir”
Espero que penjat en algun frontispici ben visible els nostres líders tinguin aquest lema a la vista, i en la ment. Espero que si no ho estan fent ara, quan sembla obvi és perquè es guarden els asos per al moment propici. Espero -de nou, com a l’octubre- que estiguem en bones mans.
Espero no haver de suportar les justificacions, si Espanya ens guanya de nou, (sí, esclar, el sobiranisme va guanyar l’1/O, el 21/D, però suposo que s’enten que Espanya també ho va fer, oi?) en el sentit de que “ho-teníem-tot-control·lat, però-no-podíem-imaginar-una-reacció-tan-violenta-de-l’estat-espanyol”
Si us plau senyors representants nostres. Tractin’s com a adults que podem entendre el joc de tauler, i si els hem de fer confiança, mereixin-la per la seva intel·ligència, la seva persistència, el seu coratge, i la seva murrieria.
Que aviat portarem 6 anys des de la mani del 2012, 8 des de la humiliació del TS del nostre Estatut (i de la massiva reacció posterior popular plena de dignitat), 9 des de l’espurna d’Arenys de Munt.
I aviat 10 mesos de presó dels Jordis, immerescuda, humiliant, injusta i insuportable .
Haurem d’esperar molt més?

Oriol Roig
Oriol Roig
11.07.2018  ·  00:47

El President Torra ho ha dit molt clar en una entrevista a catradio: “Tinc 55 anys, els meus fills ja són grans i no hi tinc res a perdre”. Aquest és l’esperit. La nostra por és la seva força. Cada cop més catalans li perdem la por i el respecte a l’estat espanyol. I així l’estat perd la seva força. Ens en sortirem!

Florenci Maymó
Florenci Maymó
11.07.2018  ·  02:07

Discrepo d’aquesta afirmació que, com molts d’altres, fas respecte de l’actuació de Llarena, com si d’un boig es tractés.

Qualsevol institucioó, i l’estat español no n’és una excepció, disposa de mecanismos sobrats per corregir les accions de qualsevol boig.

Si no ho ha fet és per que combrega de ple amb els seus deliris, com demostra el segon fet que apuntes en la persona del ministre Josep Borrell.

És a dir, el boig és l’estat español.
I ho pagarà car ben segur.

Josep Ramon Alonso
Josep Ramon Alonso
11.07.2018  ·  02:07

Però ara això cal que ho digui Bèlgica i que ho corrobori la unió europea, si no el problema anirà creixent fins al paroxisme del ridícul, ridícul que es veurà afectada la pròpia unió europea, ja que es carrega tots els seus fonaments.

Però no se, veient el que esta fent la UE, pagar a estats tercers que son dictadures com Turquia, per que no deixi passar els immigrants a Europa, podem esperar qualsevol cosa.

És evident que cada vegada més persones van perdent la confiança en la UE, però és que no hi ha per menys.

Guillem Bosch
Guillem Bosch
11.07.2018  ·  02:08

Així doncs, dedueixo que els nostres diputats i partits ho tenen ben fàcil per desoïr l’ordre de Llarena (?). Veurem.

Jordi Balbastre
Jordi Balbastre
11.07.2018  ·  02:08

La vida sigue igual.
El Reino és el Reino sigui qui sigui el qui el governi. Fa federat el ridícul sense límits d’aquests polítics i jutges – alguns jutges. Per a mi, per experiència pròpia, la justícia espanyola funciona raonablement bé. Amb aquestes excepcions de sainet que fan plorar.
Lamento molt aquest comportament, podria haver-hi una entesa per al divorci, però em temo que aquest serà de mala manera. De fet ja ho és. I diuen uns advocats que volen pactar amb la fiscalia?
Al Reino no entenen res, no es que no vulguin, és que no poden. La única llei que coneixen és l’article 26, que diu: Tranquilidad viene de tranca.
Així han perdut totes les colònies històriques i més que perdràn, ara van de camí de perdre-ho tot. Siguem audaços, independència, república i alliberament dels presoners.

Elisabet Linares
Elisabet Linares
11.07.2018  ·  02:09

Tot el què fa aquest senyor és una aberració, però de moment, ho fa amb total impunitat. No sé qui ni com, pot frenar aquesta bogeria, i no confio gens ni mica amb en Sanchez. Espanyolistes, igual que el PP i C,s. L’única solució és la independència.

Matilde Font
Matilde Font
11.07.2018  ·  02:10

En definitiva el jutge Llarena i el govern espanyol saben que tot el què han dit sobre els representants polítics catalans i els independentistes és mentida.
A partir d’aquí tot és un nyap judicial que a la llarga te les de perdre.
Mentrestant tot va a dues velocitats: el Parlament i el govern Català han de prendre decisions en un temps curt, i per un altre costat la justícia espanyola i el govern espanyol saben que tenen més temps per davant. Fins i tot poden arribar a jubilar-se (quants anys li queden a Llarena de treball, o a Borrell que ja hauria d’estar jubilat?) sense que s’arribe a cap resolució internacional.
Per tant, tiren pel dret pensant que en el mentrestant la “unidad” continua, que és l’únic que importa.

David Vilanova
David Vilanova
11.07.2018  ·  02:10

Editorials com els d’avui em provoquen una gran frustració. El que s’hi diu és d’una lògica aplastant, i en la meva humil opinió, tothom qui està disposat a veure -ho ja pot adonar – se que això d’Espanya no és una democràcia real. De fet, està a anys llum de ser-ho.

I d’aquí surt la meva frustració. Fins quan haurem de veure que Espanya és surt amb la seva? Quant temps hem d’esperar per veure que tot aquest joc brut li passa factura en l’esfera internacional? Quina tristesa veure que semblen tenir absoluta llibertat per fer i desfer amb total impunitat.

Roman Sauret
Roman Sauret
11.07.2018  ·  02:55

Ens ho segueixen possant fàcil. Tant què sembla fet expressament.

Som-hi!!!!!!

Pepita Carlos
Pepita Carlos
11.07.2018  ·  06:47

La por dels nostres polítics es la nostre força, endevant el poble

David Gallifa
David Gallifa
11.07.2018  ·  07:16

Llarena s ha cagat a les calces

Albert Miret
Albert Miret
11.07.2018  ·  08:00

Dubto molt que la Unió Europea faci absolutament res perquè la seva direcció està infectada des de fa anys pel feixisme més ranci, però Bèlgica m’imagino que sí que ho farà. És completament inadmissible que un estat demani a un altre que eviti la presència per a ser jutjat d’un funcionari que ha evidenciat reiteradament la iniquitat de la Justícia que imparteix. Però encara és més increïble que un ministre espanyol cursi l’ordre -i ho faci públicament- de què els seus cònsols “PRESSIONIN” als Jutges belgues perquè desobeeixin les seves pròpies lleis, i que aquesta ordre abjecta vingui donada pel mateix Tribunal Suprem d’un país que forma part de la UE. Aquest ministre hauria de ser immediatament expulsat d’un govern que pretén semblar democràtic, i els nostres advocats l’haurien de denunciar a la Justícia internacional com a incapacitat per a ocupar un càrrec públic.
De tot això que dic, no passarà res, però si ens hem de guiar pels símptomes, el que esta passant sembla introduir-nos directament a la fase final de la darrera dictadura instal·lada per la força de les armes a Europa. Espanya s’està morint i els espanyols s’ho comencen a témer.

Rosa Gispert
Rosa Gispert
11.07.2018  ·  08:19

Sr. Partal no oblidi que encara hi ha una altra conclusió d’aquest fets. La veritable cara del gobierno del PSOE fent exactament el mateix que hauria fet el PP. Si algú encara confia que alguna cosa ha canviat que s’ho faci mirar. Ens volen entabanar amb les formes però el fons és el mateix.
Veurem si els diputats que tenim al Parlament assumeixen d’una vegada les seves obligacions i defensen la nostra soberania.

Oriol Ribera
Oriol Ribera
11.07.2018  ·  08:39

No oblidem que Borrell(🐀 del PSOE) ha ordenat pressionar al gobern i fiscalia belga per defensar aquest feixiste de Llerena
Llibertat,i Republica
🏃🏻🏃🏻🏃🏻🏃🏻🏃🏻adeu 👑🇪🇸

Sílvia Fortuño
Sílvia Fortuño
11.07.2018  ·  08:57

Amb l’actuació de Borrell ara veuran que el problema no és un partit sinó un Estat putrefacte.

Josep Maria Morera
Josep Maria Morera
11.07.2018  ·  09:20

Fins i tot el PP no s’hauria atrevit a tant, vergonya !!

Pep Agulló
Pep Agulló
11.07.2018  ·  09:28

FER EL MÀXIM DE MAL EN LA CAIGUDA
Aquest pèssim instructor de causes que aspira a ser un jutge heroi del règim neofranquista, actua com a tal. Com un fanàtic il·luminat, es llença al buit de l’espai de lleis inventades, imputacions delirants, amb la finalitat de fer el màxim de mal als independentistes. Empastifant-los amb causes que ben segur ell sap que cauran segurament quan ell sigui imputat (tard o d’hora a Europa). Sap que tot això que fa se li girarà en contra, d’aquí el vertigen, però haurà servit per venjar l’amenaça a la unitat d’Espanya.

Quan s’accepta a Madrid, ni que sigui com un gest sense contingut, que el conflicte Espanya-Catalunya és un afer polític, els cal contraatacar des de l’Estat amb un protagonisme judicial que posi l’accent en què no té res de polític, és un acte criminal de l’independentisme: una rebel·lió. I tot seguit, Borell en nom del govern central, crida als ambaixadors a defensar Llarena de les urpes dels tribunals belgues. La connexió justícia-política en tota la seva esplendor. Estic d’acord amb l’Albert Miret, en l’àmbit polític Europa no mourà un dit, però en l’àmbit judicial pot parlar i ho pot fer amb contundència.

L l i b e r t a t p r e s o s p o l í t i c s !!! L l i b e r t a t e x i l i a t s !!!

Àngels Folch
Àngels Folch
11.07.2018  ·  09:35

Molts ens preguntem cada dia fins quan aguantarem estoïcament, quan direm prou. Jo m’ho pregunto cada dia, però immediatament em responc (no sé si és una intuïció, un percepció, o un miratge): fins que la fruita estigui completament podrida i caigui per ella mateixa. Atesa la nostra feblesa i i manca d’eines d’estat en moltes qüestions fonamentals per a poder guanyar el pols a un estat i a un clubs d’estats que la democràcia i la justícia els importa molt poc i que ells sí que tenen totes les eines. Les nostres eines són la paciència, la persistència i la fortalesa d’esperit. Cada dia n’estic més convençuda. Mantinguem-nos forts i units, no ens deixem desanimar per res i per ningú i menys per un prevaricador.

Josep Castelltort
Josep Castelltort
11.07.2018  ·  10:09

Hi ha dos moviments paral·lels: el poble de Catalunya cap a la independència i la descomposició del règim espanyol. L’independentisme no provoca la descomposició, la fa visible.
Però com que es va veure que la Generalitat no té poder objectiu i el poder de la gent no es vol jugar a fons, estem esperant que la descomposició del règim vagi fent camí i hi ajudem.
Però els que creuen que hem de dir prou, que proposen de fer, exactament?
Desobeïr no sinifica res si no s’explica el pas següent: què farem després amb el 155, la GC, els presos i les multes. Com es trenca l’empat?
L’alternativa, el que està darrera de la majoria de les estratègiei i és la mare dels ous de les nostres decepcions, és esperar que tard o d’hora, Alemanya obligarà o està obligant a Espanya a negociar amb Catalunya.
Seguim a l’aguait, per si l’adversari s’afebleix prou o per si de fora volen intervenir.

Antoni López
Antoni López
11.07.2018  ·  10:20

Borrell protegint a Llarena. Em temo que comença un dels capítols més interessants, i potser
mes esperpèntics i potser mes dramàtics i potser mes còmics de l’embull creat pel Llarena.
Aquest home s’ha deixat “retratar despullat” demostrant, fins ara, que es pot ser curt i tenir prou memòria per fer oposicions i guanyar-les, d’altra manera hauria sabut medi la extensió de llur impunitat en comptes de lluir les plomes de paó per tota EU.
Borrell, home dur. Espero,al menys, que la duresa es recolzi en una convicció de puresa ideològica i no en un fonament de ressentiment i ràbia congriada en els temps de solitud.Em sembla, però, que no comença be. Irem veient.

Josep Francesc Pèrez
Josep Francesc Pèrez
11.07.2018  ·  10:25

Doncs una altra querella contra en Llarena per intent d’usurpació de poders que nomès corresponen al Parlament de Catalunya.
Prou de xèrifs pinchos!
Plantem-nos d’una vegada! Aquesta gent, no entèn res més que el tamany dels atributs del que tenen devant!
Si devant de les agresions dels poders fàctics espanyols, nosaltres no reaccionem (sense violència però amb la mes gran de les fermeses), mal favor farem a la república.
Devant el que fa el fdlgp d’en Borrell, SI que hauríem de manifestar-nos i que ho veiès tota Europa. Fer notar a la UE, la gent al carrer en contra de les interferències del govern que es passa la separació de poders per l’angonal.

Tomàs Mulet
Tomàs Mulet
11.07.2018  ·  11:11

De moment, les bones paraules d’un i els fets concrets dels altres, no van pel mateix camí.

Tant de bo sigui el principi del final del malson, perquè això no s’aguanta gaire més.

Es prepara un bon 11S.

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
11.07.2018  ·  12:49

Llarena? És Llarena?
No.
És el PSOE, és el PP, és C’s i tota Espanya des de fa segles.
No poden fer altra cosa del que fan.
És una gent tant superba que sembla una altra espècie humana.
Però si ho diem ens acusen de tenir-los “odio”.

Bonifacia Córdoba
Bonifacia Córdoba
11.07.2018  ·  12:59

M’agraden molt els comentaris d’Oriol Roig i Àngels Folch👏👏

Fem sal

Llibertat presos politics i exiliats politics JA!!

Andreu Sancho
Andreu Sancho
11.07.2018  ·  21:56

A España estàn desesperats. Llarena és un instrument més del decadent estat espanyol. Quan jà li hagin tret tot el suc el faràn culpable de la ignonimia i faran veure que no era cosa seva. Hi estem arribant i hi ha un nou talante(Pedro Sanchez) i que ara si, canviaràn de veritat. Li han demanat temps a la Merkel per demostrar-ho i es faràn els bons minyons fins que tornin a trobar la seva oportunitat per desdir-se. Així ho van fer al 36 i els hi va durar 40 anys i així ho van fer al 78 i també els hi ha durat 40 anys! Si no els ajudem a reinventar-se per seguir enganyant-nos, potser tinguem, ara si, la nostra anel.lada llibertat. … i a ells, que les quiten lo bailao!

PAU BOLDU
PAU BOLDU
11.07.2018  ·  22:18

quan els jutges inventen les lleis ha no xalen parlaments ni eleccions.
Llanera,franquisme real

Sebastià Batlle
Sebastià Batlle
12.07.2018  ·  00:59

Doncs a què esperen a ell i a tota la patuleia ??

Ramon Sans
Ramon Sans
12.07.2018  ·  02:07

No hay ni respuesta violenta , ni de pacífica resistencia ,NI de boicot económico y tampoco símbólica, ¿QUE RESPUESTA DAN LOS INDEPENDENTISTAS DE LA CUP , PDCAT Y ERC?

Tampoco ninguna campaña publicitaria para denunciar la falta de democracia , justicia y derechos en el estado español , menos la denuncia de ESPAÑA NOS ROBA que da vertigo a algunos independentistas …

El gobierno ERC PDCAT REUNIENDOSE COMO SI NADA CON EL GOBIERNO ESPAÑOL….

Ya diran que quieren que hagamos , y que con que objetivo , ahora continua subiendo la represión sin NINGUN CAMBIO CON EL GOBIERNO PSOE QUE NO SEA EL BUEN TALANTE DE ZAPATERO que ya sabemos para que sirvió …

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies