Un jutge investiga el rescat d’Air Europa arran d’una querella del PP i Vox

  • El vice-president de la SEPI, Bartolomé Lora, és investigat per un delicte de prevaricació administrativa

VilaWeb
El vice-president de la SEPI, Bartolomé Lora
08.06.2026 - 13:32
Actualització: 08.06.2026 - 13:49

Un jutjat de Madrid ha admès a tràmit la querella del PP i Vox per irregularitats en el rescat d’Air Europa, que va costar gairebé 500 milions d’euros en crèdits. El jutge ha citat a declarar com a investigat per un delicte de prevaricació administrativa el vice-president de la SEPI, Bartolomé Lora. Així mateix, ha reclamat tota la informació a la SEPI sobre el rescat de l’aerolínia.

Concretament, el magistrat José María Escribano demana a la SEPI que identifiqui el consell gestor, vocals, convidats i tècnics involucrats en el rescat d’Air Europa, però també els expedients, actes, informes i correus relacionats amb l’afer.

Els querellants argumenten que el govern espanyol, mitjançant la SEPI, va aprovar el rescat amb un fons per salvar empreses estratègiques durant la pandèmia, tot i que Air Europa tenia deutes amb Hisenda, cosa que l’hauria exclosa dels ajuts.

El rescat de l’aerolínia és una pedra a la sabata de les causes judicials que afecten el PSOE i l’entorn del president espanyol, Pedro Sánchez. L’ex-ministre de Transport espanyol José Luis Ábalos és acusat d’haver rebut pagaments d’Air Europa –en una de les branques del cas Koldo– per facilitar-ne el rescat.

Ara, l’ex-director executiu de l’empresa Javier Hidalgo va negar al Tribunal Suprem espanyol haver fet pagaments a l’ex-ministre, com ara unes vacances d’Ábalos a Marbella. Per la seva banda, l’ex-ministre sí que ha assenyalat l’esposa de Pedro Sánchez, Begoña Gómez, com una peça clau de les negociacions del rescat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor