
Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Òmnium Cultural ha denunciat avui a les Nacions Unides la ‘impunitat policíaca per la violència de l’1-O’. Des de Ginebra, l’entitat ha reclamat una investigació efectiva de l’actuació policíaca del Primer d’Octubre perquè ‘dos anys i mig després del referèndum, els responsables de les càrregues indiscriminades gaudeixen de total impunitat’.
Durant la sessió plenària del Consell de Drets Humans, com a membre de la Xarxa Europea per la Igualtat Lingüística, Òmnium ha presentat un informe que denuncia que l’estat espanyol incompleix la Convenció contra la Tortura de les Nacions Unides.
En l’informe, l’entitat demana una investigació ràpida i efectiva de l’actuació policíaca de l’1-O per a ‘castigar tots aquells que van perpetrar, ordenar o tolerar la brutalitat policíaca’. El text assegura que les autoritats espanyoles han violat la seva obligació de fer una investigació efectiva d’ofici per a identificar-ne i castigar-ne els autors.
El text també demana de ‘suspendre de les seves funcions tots els oficials i comandants sospitosos i, si són condemnats, que se’ls expulsi de manera immediata de les forces de seguretat’.
Finalment, l’informe reclama d’anul·lar i retirar totes les medalles, bonificacions i promocions atorgades des del govern espanyol als policies que van exercir directament la violència sobre la ciutadania.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits