L’OMC nomena directora general Ngozi Okonjo-Iweala, la primera dona a encapçalar la institució
És el primer cop que l'organització comercial està dirigida per una persona africana

Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
La nigeriana Ngozi Okonjo-Iweala ha estat nomenada directora general de l’Organització Mundial del Comerç (OMC) i es converteix així en la primera dona en ocupar el càrrec. L’economista, que ha estat ministra de Finances de Nigèria, també és la primera persona africana que assumeix el lideratge de l’organització comercial, que d’ençà del 2013 ha estat encapçalada pel brasiler Roberto Azevedo.
El nomenament de Ngozi Okonjo-Iweala com a directora general de l’OMC ha estat acordat avui pel Consell General de l’organització comercial en una reunió extraordinària. La nigeriana assumirà el càrrec el primer de març amb un mandat renovable fins al 31 d’agost del 2025.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits