Els Mossos preveuen un dispositiu de seguretat reforçat per a evitar aldarulls si el Barça guanya la lliga al camp de l’Espanyol

  • El partit ha estat declarat d'alt risc, però la policia treballa per reforçar encara més el dispositiu si els blau-grana tenen opcions d'aconseguir el títol

VilaWeb
14.05.2025 - 19:48
Actualització: 14.05.2025 - 21:41

Els Mossos d’Esquadra preparen un dispositiu de seguretat reforçat per si demà el Barça es proclama campió de la lliga de futbol al camp de l’Espanyol. A hores d’ara, l’operació policíaca prevista és la de qualsevol partit declarat d’alt risc. Ara bé, fonts dels mossos expliquen a VilaWeb que es reforçarà en cas que el partit de demà pugui significar la consecució del títol de lliga per part dels blau-grana.

Si el Reial Madrid guanya avui al Mallorca, el Barça podrà assolir el títol amb una victòria a l’RCDE Stadium. En cas que l’equip blanc empati o perdi, els blau-grana també asseguraran el títol matemàticament.

Avui fa dos anys, el Barça va assegurar el títol amb una victòria i un centenar d’afeccionats radicals de l’Espanyol van saltar al camp i van provar d’agredir els jugadors. Els futbolistes van haver d’interrompre la celebració i marxar corrents als vestidors. La policia i els operaris de seguretat del club van intervenir. Mesos després, els mossos d’Esquadra van detenir sis homes per presumptament haver causat danys durant la invasió de camp.

El Comitè de Competició de la lliga espanyola de futbol va decidir de tancar durant dos partits l’estadi com a sanció. Finalment, i després d’un recurs de l’entitat blanc-i-blava, el comitè d’apel·lació va reduir la sanció a un sol partit.

Després dels fets, el conseller delegat del RCD Espanyol, Mao Ye, va demanar “disculpes al món del futbol”. En unes declaracions a Movistar +, va dir que els fets no representaven al club: “Per molt minoritari que sigui, això no representa el nostre club. Des de l’entitat farem tot el possible per erradicar això i que no torni a succeir al nostre estadi”.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor