Detenen per homicidi imprudent la conductora del cotxe que va caure al riu Serpis, a prop del port de Gandia

  • La detinguda no tenia permís i conduïa sota els efectes de l'alcohol i les drogues

VilaWeb
31.10.2025 - 09:01
Actualització: 31.10.2025 - 11:31

La Guàrdia Civil ha detingut la dona que conduïa el cotxe que ahir al vespre va caure al riu Serpis, en una zona pròxima al port de Gandia (Safor), en un accident en què s’ha mort una jove de vint anys. Se l’acusa d’homicidi per imprudència greu i de conduir sense permís i sota els efectes de begudes alcohòliques i drogues tòxiques.

Segons que han informat fonts de la Guàrdia Civil, tant la conductora –que va aconseguir sortir del vehicle abans que s’enfonsés– com la víctima eren de nacionalitat brasilera.

Les mateixes fonts han precisat que la conductora “no estava en condicions òptimes per a conduir” i han confirmat que la jove morta tenia vint anys.

Aquest matí, els agents preveuen d’extreure del riu el vehicle accidentat.

obres
actors
  • Guàrdia Civil
llocs
  • Gandia
  • Safor
  • Comunitat Valenciana
  • Espanya
  • Riu Serpis
esdeveniments
  • Accident al riu Serpis prop del port de Gandia que va provocar la mort d'una jove de vint anys.
  • La Guàrdia Civil deté la conductora per homicidi imprudent i conducció sense permís, i sota els efectes d'alcohol i drogues tòxiques.
  • Aquest matí s'espera extreure del riu el vehicle implicat.
temes
  • Seguretat viària
  • Justícia
subtemes
  • Conducció sota l'efecte d'alcohol i drogues
  • Conducció sense permís
  • Homicidi imprudent
VilaWeb ja ha explicat com la justícia valenciana tipifica els delictes d’homicidi imprudent en casos recents, des de la investigació oberta per la jutgessa de Catarroja per les morts de la gota freda, amb encausaments com els de l’ex-consellera Salomé Pradas i l’ex-secretari d’Emergències Emilio Argüeso , fins a la negativa d’imputar el cap de Climatologia de l’AEMET . En aquest context, la detenció per homicidi imprudent de la conductora que, sota els efectes de l’alcohol i les drogues i sense permís, va caure amb el cotxe al riu Serpis a Gandia i va causar la mort d’una jove de vint anys, s’inscriu en un patró de depuració de responsabilitats penals en tragèdies que commocionen el País Valencià.

Per una visió més àmplia d’aquest marc, es poden contrastar aquestes decisions amb altres sentències recents, com la condemna per homicidi per imprudència greu a dues metgesses pel cas d’Aitor, el menor mort de peritonitis després de cinc visites a urgències , o amb el debat sobre qui ha d’assumir el pes penal en la causa de la DANA, on la jutgessa ha recordat a Argüeso que no pot ampliar el nombre d’investigats al seu gust . Alhora, les mobilitzacions de les víctimes, que han arribat a exigir presó per a Mazón a les portes de les Corts , evidencien fins a quin punt la societat demana que aquestes morts, siguin per un accident de trànsit o per una mala gestió pública, no quedin impunes.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor