Fonts sindicals diuen que la prova de drogues de la maquinista que ha atropellat una menor pot ser un fals positiu

  • El pas a nivell de la població és la causa d'un degoteig d'accidents mortals

VilaWeb
VilaWeb – Agències
09.09.2024 - 14:57
Actualització: 10.09.2024 - 05:33

[Nota de la redacció: aquesta informació corregeix la primera versió publicada fa unes quantes hores. L’agència Europa Press havia considerat segur en un primer moment el positiu per drogues de la maquinista. Més tard, l’agència s’ha desdit i ha emès un segon article en què aquesta acusació és molt matisada i suscita dubtes sobre la veracitat d’aquest positiu.]

 

Malgrat que en un primer moment Europa Press ha dit que la conductora del tren Portbou-Sants que aquesta tarda ha atropellat una noia de disset d’anys que travessava un pas a nivell a Montcada i Reixac ha sortit positiva en drogues, hores després fonts de Renfe han comunicat que no hi havia cap dada que conclogués que la dona conduís sota els efectes de les drogues. En la mateixa línia, fonts del Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris (Semaf) han explicat que les proves diagnòstiques ràpides que es fan als conductors després d’un accident no són del tot fiables i, per tant, els resultats s’han de contrastar. Per això diuen que el resultat positiu en determinades substàncies poden acabar essent un “fals positiu”.

L’accident ha estat a l’estació de Montcada i Reixac cap a les 15.00. Dues noies sembla que han provat de travessar les vies quan la barrera del pas a nivell era abaixada. El pas d’un primer tren sembla que els ha fet pensar que ja es podia travessar, però un comboi amb origen a Portbou i destinació Barcelona ha interferit en la trajectòria d’una de les noies, que ha acabat morint.

L’accident ha obligat a aturar la circulació ferroviària de les línies R2 i R2 Nord de Rodalia i R11 de Renfe entre aquesta població i l’estació de Sant Andreu de Barcelona durant més d’una hora. Protecció Civil ja ha desactivat la fase de pre-alerta del pla Ferrocat i ha anunciat que s’havia restablert la circulació dels trens.

 

Els problemes de l’estació de Montcada i Reixac vénen de lluny. El pas a nivell de la població és la causa d’un degoteig d’accidents mortals, tal com ho demostren les xifres. Per això, la població fa dècades que demana el soterrament de les vies.

El 65% del temps les barreres estan abaixades, moltes vegades durant més de sis minuts. S’abaixen automàticament quan els trens passen per l’estació anterior. Això vol dir que moltes vegades tarden uns quants minuts a passar i és aleshores quan molts vianants decideixen de saltar les barreres fent un simple cop d’ull a banda i banda. Aquesta impaciència acaba essent mortal en alguns casos.

Aquesta línia de la R2 es va posar en funcionament el 1856 i l’abril de 2023 s’havien comptabilitzat 179 morts. Totes les víctimes són recordades en un monument a la cantonada dels carrers de Colon i Bogatell, batejada amb el nom de “Cruïlla del Soterrament”, just davant d’un dels passos a nivell més mortífers. En aquest punt es farà demà a les 12.00 un minut de silenci.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor