Milloren la connexió entre la Seu d’Urgell i Andorra amb més freqüència d’autobusos

  • La línia, operada per Hife, duplica el nombre d'expedicions i n'incorpora algunes d'exprés, sense parades intermèdies

VilaWeb
El conseller delegat d'Hife, Josep Maria Chavarria, amb el secretari d'estat sndorrà de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, i el director d'Energia i Transports, Carles MIquel (fotografia: M.F / ANA).
Redacció / ACN
04.10.2023 - 14:49
Actualització: 04.10.2023 - 17:36

Els usuaris del servei de transport públic entre la Seu d’Urgell i Andorra compten des d’avui amb més freqüències d’autobusos, abonaments més barats i serveis exprés sense parades intermèdies. Les millores impliquen duplicar el nombre d’expedicions actual, posant un bus cada trenta minuts i, a més, ampliant l’horari d’inici i final del servei. Així, el primer sortirà de la capital de l’Alt Urgell a les 6.30 (excepte diumenges i festius que ho farà a les 7.00) i el darrer ho farà a les 21.30. En sentit contrari, el servei començarà a les 7.00 i, a més, durant el dia hi haurà cinc connexions llançadores per sentit que aniran directament des de l’estació d’autobusos de la Seu d’Urgell a la d’Andorra la Vella.

Amb la nova autorització per explotar la línia, que el govern d’Andorra va validar fa unes setmanes, es vol doblar el nombre d’usuaris. A més, aquesta permet de prioritzar l’establiment d’una bona connexió amb els territoris de l’entorn d’Andorra i el reforç continuat en el desenclavament del país. “La línia que connecta amb la Seu és estratègica per Andorra i per aquest motiu l’hem volgut potenciar, rebaixant el cost i impulsant una major freqüència”, ha explicat el secretari d’estat andorrà de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné.

El conseller delegat del grup Hife, José Maria Chavarría, ha ressaltat que també s’ha impulsat un abonament compartit entre les dues companyies que exploten la línia amb la voluntat de facilitar l’ús del transport públic per a la ciutadania sense haver de discriminar per comboi. Així, s’implementa una rebaixa del 6% pels usuaris que tenen abonaments habituals, es crea un de trimestral per estudiants i s’apliquen nous descomptes, d’entre d’un 10% i d’un 20%, per a famílies nombroses i monoparentals i per a la tercera edat.

Amb la voluntat de contribuir a la lluita contra el canvi climàtic i per assolir els objectius establerts per a la reducció de les emissions de CO₂, el nou explotador de la línia ja ha anunciat que els tres vehicles que l’operaran seran híbrids nous. El nou servei també preveu un sistema de venda anticipada de bitllets en línia (web i aplicació); informació del servei en temps real per als usuaris; transports de mascotes; atenció a l’usuari les vint-i-quatre hores del dia i vehicles accessibles per a gent amb diversitat funcional.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any