Més de 300 alumnes de Secundària s’acosten a les carreres tecnològiques en una jornada

  • Més de 300 alumnes d'ESO, Batxillerat i cicles formatius participen aquest dijous al Cosmocaixa en la segona edició del Fòrum Stem, organitzat per CEL Working i la Fundació Bancària La Caixa, amb la voluntat d'acostar d'una manera lúdica les carreres tècniques i científiques per augmentar les vocacions.

VilaWeb
Redacció
30.03.2017 - 12:54

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

Més de 300 alumnes d’ESO, Batxillerat i cicles formatius participen aquest dijous al Cosmocaixa en la segona edició del Fòrum Stem, organitzat per CEL Working i la Fundació Bancària La Caixa, amb la voluntat d’acostar d’una manera lúdica les carreres tècniques i científiques per augmentar les vocacions.

La jornada, en la qual participen reconeguts ponents relacionats amb les carreres científiques i enginyeries que expliquen la seva trajectòria i resolen dubtes que poden tenir els alumnes, pretén frenar la caiguda de les vocacions que es dona a Europa i potenciar-les sobretot entre les joves.

Laura Robert, de la xarxa d’emprenedors CEL Working, ha explicat a Europa Press que és important proporcionar referents científics als joves, per la qual cosa en la jornada hi participen la cofundadora d’Holaluz.com, Carlota Pi; l’enginyer Marc Rovira; la científica Jordina Horcajo, i la responsable del Projecte Hypatia a Espanya, Sonia Garcinuño.

Robert ha remarcat que jornades com aquesta pretenen revertir “cert descens” d’interès per aquestes disciplines científiques entre els joves i respondre els seus dubtes sobre la seva dificultat i les possibilitats de trobar ocupació.

La Comissió Europea assenyala que el 50% d’empreses de l’Estat demanden perfils Stem i que aquesta necessitat seguirà creixent en el futur, estimant que el 2020 caldran 800.000 enginyers a la Unió Europea en el sector de les tecnologies de la informació i la comunicació.

“Hi ha moltes feines que encara no existeixen i són Stem”, ha recalcat Laura Robert en l’inici de la jornada davant els alumnes, als quals ha animat a exposar els seus dubtes davant els diversos científics i enginyers que hi participen.

La responsable a Espanya del Projecte Hypatia, Sonia Garcinuño, ha explicat que aquesta iniciativa europea pretén trencar la “bretxa de gènere” que es produeix en les carreres científiques.

Una de cada quatre dones que estudien a la universitat ho fan en disciplines relacionades amb la ciència, la tecnologia, les enginyeries i les matemàtiques, malgrat representar el 54% de matriculats.

Garcinuño ha explicat que el projecte Hypatia vol fomentar carreres tecnològiques entre les dones i de ciències de la salut entre els homes, i que proposa una sèrie d’activitats que les escoles i museus poden aplicar.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any