Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.
La gran velocitat entre Catalunya i l’estat francès ha tancat el seu segon any en funcionament amb més de 2 milions de viatgers, un 7,6% més que durant el primer any en servei. D’aquests, 865.000 persones són viatgers que han creuat la frontera entre Catalunya i l’estat francès i la resta es tracta de passatgers que han utilitzat aquesta línia d’alta velocitat —coordinada per Renfe i l’SNCF, la seva homònima a l’estat francès— per fer trajectes interns dins de cada un dels dos territoris. Amb 217.383 persones, la connexió entre Barcelona i París és un dels eixos principals. D’altra banda, la connexió entre Barcelona i Lió ha estat la que més ha crescut aquest any amb un increment del 25% respecte el mateix període de l’any passat. La majoria dels clients que utilitza els trens internacionals de la línia Renfe-SNCF en Cooperació són parelles o famílies que viatgen per oci.

El servei de Renfe-SNCF en Cooperació que uneix Barcelona amb París i Marsella es va inaugurar el 15 de desembre del 2013. Durant el seu primer any va transportar 1,85 milions de passatgers i aquest segon any en funcionament ja ha superat els 2 milions de persones. En concret, només deu trens fan aquesta línia internacional que connecta Barcelona i París, Barcelona i Lió, Barcelona amb Tolosa i finalment Madrid amb Barcelona i Marsella.

Aquest dissabte, les dues empreses han volgut celebrar el seu segon aniversari amb un viatge entre Barcelona i Narbona. Durant l’hivern, cinc freqüències connecten Catalunya i França amb trens directes d’alta velocitat, sis a la primavera i fins a set durant la temporada d’estiu per donar resposta a l’increment de la demanda. Durant els mesos més calorosos, la relació Barcelona – París es reforça amb quatre freqüències diàries. Aquesta és la línia amb més viatgers i que enguany ha crescut un 12,1% respecte l’any passat.

Pel que fa a la connexió entre Girona i París, durant el 2015s’ han transportat a 21.096 persones, un 8,6% més que el 2014. També ha augmentat un 64,3% el nombre de passatgers que escullen anar des de Lió fins a Figueres passant dels 2.323 del 2014 als 3.818 aquest 2015.

En total, la línia connecta 21 ciutats: Madrid, Saragossa, Tarragona, Barcelona, Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Besiers, Agde, Seta, Montpeller, Carcassona, Tolosa, Nimes, Avinyó Ais de Provença, Marsella, Valença, Lió i París.

Més del 40% dels clients compra els bitllets per internet utilitzant els portals renfe.com o sncf-voyages.com. Un 34% ho fa a les estacions i un 13% ho gestiona a través d’agències de viatges. En concret un 75% dels clients internacionals que creuen la frontera viatgen amb un bitllet amb descompte.

Campanya promocional

Coincidint amb el segon aniversari de la línia, les dues companyies van posar en marxa una campanya promocional que permetia viatjar des de Catalunya fins a França amb trens d’alta velocitat per només 39 euros. La iniciativa promocional es va portar a terme entre el 14 i el 18 de desembre i permetia comprar viatges a qualsevol de les destinacions franceses possibles. Uns trajectes que s’han de fer entre el 8 de gener i el 29 de febrer sortint des de Barcelona, Girona o Figueres.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.