Mediapro preveu que el Messi Experience Park de la Xina obri el 2020 després d’una inversió de 170 milions

  • La companyia admet que ja té més propostes de parcs temàtics en el continent asiàtic

VilaWeb
Redacció
05.10.2017 - 13:46

La companyia admet que ja té més propostes de parcs temàtics en el continent asiàtic

BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)

El Grup Mediapro i Phoenix Group preveuen invertir 170 milions d’euros en el disseny, desenvolupament i construcció del Messi Experience Park, el parc temàtic dedicat al jugador Leo Messi i al món del futbol que obrirà les seves portes el 2020 a la Xina, i esperen atreure quatre milions de visitants a partir de 2023.

En roda de premsa aquest dijous, el soci gestor de Mediapro, Jaume Roures, i el responsable de Mediapro Exhibitions, David Xirau, han explicat que l’espai es construirà a la ciutat de Nanjing i ocuparà una superfície total de nou hectàrees, sense explicar els hotels i zones residencials que s’edificaran a la seva al voltant per altres operadors privats.

“És un súper projecte, tant per la part econòmica com per les dimensions”, ha assegurat Roures, que ha remarcat que amb aquest projecte s’obriran noves perspectives del concepte de parc temàtic.

Per completar aquestes zones, l’Ajuntament de Nanjing ha previst enllaçar el centre de la ciutat amb el Messi Experience Park a través d’una nova línia de Metro, així com l’obertura d’una estació pròpia del Tren d’Alta Velocitat que connectarà la ciutat amb Shanghái en solament una hora i mitja.

Xirau ha concretat que aquest nou parc temàtic “s’ha concebut com un homenatge al futbol i no com un autobombo a Leo Messi”, posant en valor el potencial de creixement d’aquest esport a la Xina i en la nova estratègia turística del govern del país.

Per part de Mediapro, 200 persones treballaran de manera directa i 300 de manera indirecta en el desenvolupament i disseny del parc “perquè tothom que vagi senti que està jugant un partit de futbol diferent”, ha dit Xifrau.

CONTINGUTS DEL PARC

El parc combinarà 20 atraccions robotitzades amb produccions audiovisuals, solucions immersives i solucions programari d’última generació com són la realitat virtual, la realitat mixta, els personatges sintètics o les tecnologies hologràfiques.

De la mateixa manera, les arts escèniques juguessin un paper dinamitzador al parc, amb alguns espectacles estables i uns altres itinerants, i també comptarà amb un camp de futbol.

Des de Mediapro han assegurat que aquest espai perdurarà en el temps “malgrat que Leo Messi pengi les botes”: l’estratègia de la companyia és que el parc evolucioni des de la seva obertura i s’adapti a les noves tecnologies, sempre entorn del futbol.

Xirau ha concretat que el jugador argentí visitarà el parc “en la mesura del possible”, i ha assegurat que s’ha compromès a ajudar a promoure l’espai i el desenvolupament dels seus continguts a través de la companyia Leo Messi Management.

El responsable de Mediapro Exhibitions també ha admès que ja els han arribat més proposades de parcs temàtics al país per promoure el turisme d’interior i repartir així els visitants que viatgen a la Xina, descongestionant les grans ciutats.

A més d’aquest projectes, Mediapro Exhibitions també ha desenvolupat nombrosos espais vinculats al món de l’esport, entre els quals destaquen el Museu del FC Barcelona, el Museu del Reial Madrid, el Món Milà AC i el Museu de la Confederació Brasilera de Futbol.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any