18.01.2025 - 13:57
|
Actualització: 18.01.2025 - 17:35
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha tornat a ser escridassat per un grup de ciutadans indignats amb la gestió de la gota freda que va causar dos-cents vint-i-quatre morts i tres desapareguts. Aquesta vegada ha estat durant una visita a Xilxes (Plana Baixa) amb motiu del quart centenari de la troballa del Santíssim Crist de la Jonquera. Quan se n’anava, Mazón ha estat escridassat per veïns que l’esperaven al carrer. Un grup de clergues, en canvi, l’ha aplaudit. Tot plegat ha estat enregistrat per À Punt, que n’ha compartit les imatges.
Mazón nega a Xilxes haver banalitzat amb les ajudes Palestina enmig dels crits d’alguns veïns
El cap del Consell reitera que el que ha fet és “reivindicar el que necessiten els valencians”.
⬇️ Més detalls:https://t.co/yXIYD6Efud pic.twitter.com/btvOgh4UZK
— À Punt NTC (@apuntnoticies) January 18, 2025
En declaracions als periodistes, Mazón ha negat que el polèmic comentari a les Corts en què comparava les aportacions del govern espanyol a Gaza amb les rebudes pels valencians fos una banalització del dolor dels palestins: “Per descomptat que no, el que hem fet és reivindicar el que necessiten els valencians.” A les Corts va dir: “L’enhorabona al poble de Gaza, que rebrà 24 milions en ajudes directes, mentre que la Generalitat, zero.” Aquesta comparació va ser repetida pel compte a X de les Noves Generacions, la secció juvenil del PP.
Segons les dades publicades pel govern espanyol, s’han mobilitzat 16.000 milions d’euros per als damnificats per la gota freda. Han rebut més de 350.000 sol·licituds i se n’han resoltes menys de la meitat. Fins ara, s’han abonat 1.400 milions d’euros als afectats.
Ahir, Mazón també va rebre una escridassada durant l’acte de la presa de possessió de la nova rectora de la Universitat d’Alacant (UA), Amparo Navarro, que va ser interromput per estudiants que en van demanar la dimissió i que van cridar-li: “Carlos Mazón és un criminal. Us rieu de tots nosaltres” o “Vergonya, assassí!”.