L’IVAM proposa una relectura del llegat de Juli González a través de l’obra d’onze escultors internacionals

  • El museu acaba d’inaugurar la mostra Les constel•lacions de Juli González: entre la representació i l'abstracció

VilaWeb
Redacció
24.03.2017 - 02:00

L’institut Valencià d’Art Modern és el museu del món que té un fons més ampli dedicat a Juli González: aplega més de 400 peces entre escultures, pintures, dibuixos i peces d’orfebreria. Per això es poden permetre fer noves lectures sobre l’obra de l’escultor i analitzar-ne la vigència com fan en l’exposició Les constel·lacions de Juli González: entre la representació i l’abstracció. La mostra, que es pot veure fins al mes de gener del 2018, aporta una visió contemporània sobre el llegat de l’escultor de la mà de les creacions d’11 artistes internacionals.

Per a aquesta exposició s’han seleccionat 42 obres d’un dels escultors més importants del segle XX per posar-les en diàleg amb 11 escultures d’artistes com ara Jaume Plensa, Andreu Alfaro, Martin Chirino, Georg Herold, Jacques Lipchitz, Miquel Navarro, Reiner Ruthenbeck, Joel Shapiro, David Smith i Tony Smith. La finalitat és demostrar la vigència de les aportacions artístiques que l’escultor català va fer fa més de 80 anys. Entre les peces que no falten en la mostra hi ha les més representatives del denominat ‘mestre del ferro’, com ara Dona davant l’espill, Els enamorats II, Daphné, El somni/la besada o Màscara d’adolescent.

La mostra es divideix en cinc àrees temàtiques que permeten fer una visita més pausada de l’obra de González. En la primera sala les peces de Jacques Lipchitz i Andreu Alfaro acompanyen a les escultures de Juli González que es caracteritzen per una anàlisi formal a través de plànols, amb planxes retallades i soldades. La segona sala mostra la dualitat entre les manifestacions de l’ordre i la naturalesa, dos forts components també presents en les obres de Tony Smith i Martín Chirino que segueixen el rumb anunciat per González. En la penúltima sala de la mostra les peces de Juli González es van depurant i s’incorpora  la tècnica de l’ensamblatge. En aquesta mateixa sala les escultures de Reiner Ruthenbeck, Miquel Navarro i Georg Herold apel·len a formes misterioses. Finalment les protagonistes de l’última galeria són l’escultura Dona davant l’espill i Montserrat. Aquestes dues peces tan emblemàtiques de l’escultor català conviuen amb les de Joel Shapiro i David Smith.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any