La línia 4 del metro de Barcelona recupera la normalitat després de 25 dies de tall

  • Transports Metropolitans de Barcelona ha renovat íntegrament sis quilòmetres de via

VilaWeb
Redacció
26.08.2023 - 01:50
Actualització: 28.08.2023 - 22:45

El metro de Barcelona ha recuperat la normalitat en el servei de la línia 4 entre les estacions de Girona i Jaume I aquest matí a les 05.00, després de vint-i-cinc dies de tall per unes obres de millora. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha renovat íntegrament sis quilòmetres de via amb l’objectiu de millorar-ne la fiabilitat i reduir el nombre d’incidències.

En aquest sentit, la presidenta de TMB, Laia Bonet, recordava ara fa uns dies que aquesta obra era necessària per a la millora en el confort i la qualitat del viatge i la reducció de la vibració que el pas dels trens causava en els edificis del voltant.

L’obra ha costat 16,4 milions d’euros i ha estat finançada per la Generalitat de Catalunya i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona. Les tasques han consistit a instal·lar 12.000 metres lineals de carril d’acer, per als quals s’han aplicat 500 soldadures elèctriques i unes 400 d’aluminotèrmiques. Aquestes vies s’han subjectat amb 21.000 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 11.500 metres cúbics de formigó.

La renovació s’ha executat en dues fases, entre el 26 de juny i el 25 d’agost. La primera va deixar sense servei el tram entre Ciutadella-Vila Olímpica i Girona, i es va executar entre el 26 de juny i el 31 de juliol. L’endemà, primer d’agost, va començar una segona fase, que va reduir el tall i va deixar sense servei el tram comprès entre Jaume I i Girona.

Les tasques s’han desenvolupat amb normalitat i s’han complert els calendaris prevists. D’aquesta manera, TMB ha aconseguit que la línia 4 de metro torni a la normalitat abans no comenci el període escolar.

Durant els vint-i-cinc dies que ha durat aquest tall, els usuaris habituals de la línia 4 han hagut de fer servir les alternatives a la mobilitat que TMB havia previst. Bonet ha valorat positivament el funcionament d’aquest servei de busos llançadora: “Malgrat de les molèsties que implica qualsevol afectació al servei, els serveis alternatius han funcionat bé.”

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any