Expulsen el líder maori del Parlament de Nova Zelanda per no portar corbata

  • "No és una qüestió de portar corbata, és una qüestió d'identitat cultural", ha denunciat Rawiri Waititi abans de ser expulsat

VilaWeb
09.02.2021 - 16:03
Actualització: 09.02.2021 - 17:05

El líder del Partit MaoriRawiri Waititi, ha estat expulsat del Parlament de Nova Zelanda després de negar-se a portar corbata. El reglament de la cambra obliga els diputats homes a portar aquesta indumentària si volen prendre la paraula durant un debat. Tanmateix, Waititi ha decidit d’intervenir mentre lluïa un penjoll amb una pedra verda en comptes d’una corbata. El president de la cambra, Trevor Mallard, l’ha avisat un parell de vegades, fins que l’ha acabat expulsant.

No és una qüestió de portar corbata, és una qüestió d’identitat cultural“, ha denunciat el líder del Partit Maori mentre abandonava la sala de plens. Així mateix, ha comparat les corbates com un “llaç colonial” i ha assegurat que l’actitud del president del parlament ha estat “inconscient”.

 

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor