20.04.2026 - 14:41
|
Actualització: 20.04.2026 - 15:33
L’acusació popular del cas de Begoña Gómez, coordinada per l’entitat ultra Hazte Oír, ha sol·licitat penes de 24 anys de presó per a l’esposa del president del govern espanyol; 22 anys per a la seva assessora, Cristina Álvarez; i sis anys per a l’empresari Juan Carlos Barrabés.
Ara fa uns quants dies, el jutge Juan Carlos Peinado va tancar la investigació i va proposar de jutjar Gómez per tràfic d’influències, corrupció en els negocis, malversació de cabals públics i apropiació indeguda. Tot i haver arxivat el delicte d’intrusisme professional, el jutge va mantenir el procediment contra Álvarez pels mateixos delictes i contra Barrabés pels dos primers.
A més, l’acusació demana que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, declari com a testimoni, al·legant la relació amb l’acusada i l’ús de la Moncloa com a entorn del projecte investigat.
Per la seva banda, Begoña Gómez ha presentat un escrit de queixa a l’Audiència de Madrid en què sol·licita la nul·litat de la decisió de tancar la investigació i processar-la. El document sosté que s’han vulnerat els seus drets fonamentals, sobretot el dret de defensa. En aquest sentit, nega l’existència d’indicis sòlids sobre els delictes que se li atribueixen i qüestiona que el jutge hagi proposat un judici amb jurat sense una motivació suficient.
En la mateixa línia, la seva assessora Cristina Álvarez també hi ha recorregut a l’Audiència de Madrid i insisteix que s’arxivi la causa contra ella amb l’argument que el cas no pot ser jutjat per un tribunal de jurat.

