L’activista Reyes Rigo arribarà d’ací a poques hores a Mallorca després d’un acord amb la fiscalia israeliana

  • Els cinc darrers membres de la flotilla retinguts per Israel ja viatgen cap a l’estat espanyol

VilaWeb
Les activistes mallorquines integrants de la Global Sumud Flotilla Reyes Rigo (esquerra), Alejandra Martínez (centre) i Lucía Muñoz (dreta).
12.10.2025 - 11:30
Actualització: 12.10.2025 - 22:29

L’activista Reyes Rigo arribarà d’ací a poques hores a Mallorca. Els cinc darrers membres de la flotilla retinguts per Israel, entre els quals hi ha l’activista mallorquina, ja viatgen cap a l’estat espanyol, segons que han informat fonts del Ministeri d’Afers Estrangers, Unió Europea i Cooperació.

Rigo era l’única integrant del país de la Global Sumud Flotilla que restava sota custòdia israeliana després de l’arrest, el primer d’octubre.

Acord amb la fiscalia israeliana

Reyes Rigo torna després d’haver arribat a un acord amb la fiscalia per rebaixar els càrrecs de què l’acusaven. La regidora d’Unides Podem a la batllia de Palma (Mallorca), Lucía Muñoz, que també va participar en la flotilla, ha explicat que el cònsol espanyol va informar la família que divendres, durant una vista, es va aconseguir l’acord amb la fiscalia i es va imposar una multa a l’activista.

El tribunal de Beer Sheva va acceptar l’acord quan Rigo es va declarar culpable d’haver causat danys corporals i d’assalt agreujat a una vigilant de la presó on era retinguda. En un primer moment, li havien imputat d’haver mossegat la mà d’una funcionària i haver-se negat a entrar a la cel·la. Després es va rectificar l’acusació i es va dir que li havia clavat les ungles mentre s’hi resistia.

Amb l’acord, el tribunal la condemna a deu dies de presó —que ja ha complert—, al pagament d’una multa d’uns 2.650 euros i en decreta la deportació.

En la compareixença davant el jutge, Rigo va denunciar que havia rebut maltractaments sota custòdia. “Ens van colpejar, ens van empènyer i el cinquè dia van atacar una amiga meva i vaig intentar protegir-la”, ha explicat, segons un diari israelià. “Em van agafar pel cap i em van caure les ulleres”, afegeix, tot detallant que va compartir una cel·la de cinc places amb tretze dones, sense aigua i amb menjar podrit.

Jordània acull quaranta-cinc activistes de la flotilla interceptada per Israel

El ministeri d’Afers Estrangers jordà ha informat de l’arribada al seu territori de quaranta-cinc activistes de la segona flotilla interceptada per Israel quan volia portar ajuda humanitària a Gaza.

El portaveu del ministeri, Fuad Mayali, ha explicat que l’organisme ha facilitat el pas fronterer amb la direcció d’Operacions i Afers Consulars, en col·laboració amb les autoritats jordanes, i que els han donat l’assistència necessària.A més, hi ha hagut coordinació amb les ambaixades dels països implicats per organitzar i facilitar la sortida dels seus ciutadans.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor