La RFEF titlla Hermoso de mentidera i abduïda en un segon comunicat i l’esborra poc després

• Després de l'arribada de Pedro Rocha com a president interí, la RFEF ha fet desaparèixer el comunicat de la seva pàgina web sense més explicació

Europa Press
26.08.2023 - 21:30
Actualització: 26.08.2023 - 21:31

La Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha insistit en un segon comunicat publicat aquesta tarda –després de publicar-ne un primer aquest matí– que la davantera Jenni Hermoso menteix a l’hora d’afirmar que el petó que va rebre per part de l’aleshores president Luis Rubiales va ser consentit. Hores després, tanmateix, l’RFEF ha esborrat aquest segon comunicat de la seva pàgina web sense més explicació.

Al text, la RFEF titllava la davantera d’abduïda pel sindicat Futpro, tot preguntant-se a quins interessos respon el que l’organització considera que és un canvi de versió de la jugadora sobre el consentiment del petó. Després de la sanció provisional imposada per la FIFA a Luis Rubiales i l’arribada de Pedro Rocha com a president interí, tanmateix, la RFEF ha fet desaparèixer el comunicat de la seva web, en un clima d’una forta pressió esportiva, social i política per les accions de Rubiales durant la final de la Copa del Món i la seva posterior negativa a dimitir.

El comunicat, que titllava el text de denúncia publicat ahir per Hermoso com a “clarament preparat per tercers”, afirmava que des de la RFEF es disposa “de tots els informes pertinents i peritatges que acrediten les afirmacions del president, i que exercirem les accions legals corresponents contra totes aquelles persones que estan falsejant la realitat i cometent delictes molt greus”.

I afegia: “Les greus contradiccions en el relat inicial del fet –que es posen de manifest en l’informe d’integritat– i les greus acusacions llançades per la senyora Hermoso des que ha estat abduïda pel sindicat Futpro ens mouen a preguntar-nos a quins interessos respon el sorprenent canvi en la versió inicial i qualificació dels fets”. Els fets, acabava dient el text, són els que són, i “per molts comunicats que es vulguin treure per a tergiversar la realitat, és impossible canviar el que va passar”. I acabava dient: “El petó va ser consentit […] Després es pot pensar que un s’ha equivocat, però no pot modificar la realitat“.