Junts podem anar molt més lluny

Fa vint-i-cinc anys que VilaWeb va començar a caminar. Ara, amb tota l'experiència acumulada, sabem que si aconseguim prou suport podem elevar la potència a 25 i fer el millor diari del món. Digital, català i en català. Ens ajudeu a fer-ho possible?

Doneu suport a VilaWeb

La paella ha aconseguit un emoji propi i serà disponible en tots els teclats dels dispositius electrònics el mes vinent. És la primera vegada que una campanya col·lectiva determina la inclusió d’un símbol en teclats com el de WhatsApp, segons que ha informat la Fallera, l’empresa promotora de la iniciativa, juntament amb l’actor de Sueca Eugeni Alemany.

La versió 9.0 d’Unicode, el consorci format entre més per empreses com Apple, Google, Microsoft i  IBM, apareixerà incloent-hi aquesta emoticona i per als teclats dels dispositius electrònics.

La PaellaEmoji fou acceptada com a candidata el 30 de juliol ‘per raons de popularitat i per haver estat demanda per unes quantes comunitats’ i passarà a ser un dels setanta-dos nous emojis d’enguany. Una vegada s’hagi adaptat als requeriments tècnics del llenguatge Unicode i cada empresa en desenvolupi una versió pròpia, el ‘Shallow Pan of Food’ (nom tècnic de la PaellaEmoji) s’inclourà en l’actualització del sistema operatiu de tots els dispositius.

És la primera vegada que una petició col·lectiva per a incloure un nou emoji acaba materialitzant-se. Ha estat ‘la unanimitat social’ i la seva ‘acceptació global’, les que han avalat una proposta nascuda a València el desembre del 2014.

L’estratègia de la marca d’arròs valenciana s’ha basat a crear aliances per a multiplicar l’efecte de la proposta, valent-se de les xarxes socials, d’una figura com Eugeni Alemany al capdavant i de suports importants, com ara el del xef José Andrés. La campanya va començar amb un envit d’Alemany, a la gala Wikipaella, demanant de parlar amb el director executiu d’Apple, Tim Cook; i després amb un viatge a Silicon Valley on es van fer els primers contactes amb Unicode.

Més tard, la iniciativa va anar fins el Japó amb l’objectiu de modificar el disseny proposat per la influent plataforma Emojipedia, que representava una paella amb pèsols, gambes i pollastre. Amb el suport de Shigetaka Kurita, creador dels emojis, la iniciativa va llançar una causa (#ComboiPaellaEmoji) perquè es respectés el disseny de la paella tradicional. Va ser trending topic mundial, amb 17.715 piulades i 7.886 usuaris a tot el món. Fou el reconeixement definitiu.

Segons Eugeni Alemany, tot plegat ha estat una experiència molt divertida i emocionant: ‘Molt content per haver aconseguit alguna cosa entre tanta gent. Una cosa que va començar essent molt xicoteta a les xarxes i que es va anar estenent, però sense deixar mai de ser autèntica.’

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.