La gratuïtat del túnel de Sóller, vigent des del 29 de desembre de 2017, ha permès de reduir el trànsit que circulava pel Coll. Un any després, els 1.200 vehicles que cada dia feien servir l’antiga carretera ara passen pel túnel. El president del Consell de Mallorca, Miquel Ensenyat, diu que, ‘encara que quedaven pocs anys de contracte, es va tirar endavant el rescat del túnel perquè amb l’excusa de la via de servei es volia prorrogar el contracte’ i ha destacat que ‘hi ha hagut un increment de trànsit perquè abans aquests vehicles passaven pel Coll’.

La consellera de Territori i Infrastructures, Mercedes Garrido, ha explicat que s’acabava la fase de licitació dels grups electrògens que donaran suport al sistema elèctric per si caigués i que també era a la fase final la instal·lació d’hidrants. A més, Garrido ha anunciat que al gener es presentaria l’Estudi d’alternatives de vies d’emergència, que preveu una via d’evacuació i que es podrà implementar gràcies al finançament que es negociarà amb el Ministeri de Foment espanyol. La inversió serà de gairebé 29 milions d’euros i l’objectiu és aconseguir una infrastructura segura i ajustada a la legislació vigent.

Ajudeu VilaWeb, fent-vos subscriptors

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent encara. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Vicent Partal
Director de VilaWeb