15.05.2026 - 14:35
|
Actualització: 15.05.2026 - 15:17
El jutjat ha desestimat el recurs de revisió interposat per la defensa de l’ex-president de la Generalitat, Carlos Mazón, que havia demanat de designar els documents específics per a aportar al seu recurs a l’Audiència de València contra la decisió de la jutgessa de Catarroja, que investiga la gestió de la gota freda, de refusar la seua personació en el procediment.
La magistrada argumenta que acceptar aquest recurs implicaria de concedir a Mazón “un accés anticipat a la causa”, malgrat que té la condició de testimoni i la seva posició processal no ha variat d’ençà del moment que es va decidir que declarara. A més, la jutgessa recorda a Mazón que podria haver accedit a la causa si hagués volgut declarar, però que s’hi va negar fins a tres vegades.
En tot cas, recorda que els documents particulars que l’ex-president volia incorporar al seu recurs ja s’havien afegit a la tramitació del recurs a instàncies de la fiscalia, i que les resolucions dictades per la secció segona de l’Audiència de València –que ha de resoldre el recurs d’apel·lació de Mazón– ja eren a disposició del tribunal corresponent.
“En definitiva, l’obtenció de particulars no es pot admetre respecte d’aquells que no són part, i encara menys de manera anticipada”, conclou la magistrada, que també assegura que no s’ha produït cap situació d’indefensió per al recurrent.
Ahir, la fiscalia va donar suport a Mazón en aquest recurs.

