Investiguen el gerent d’un parc recreatiu de la Cerdanya per haver refusat l’entrada de 150 joves israelians

  • Les autoritats franceses creuen que pot haver incorregut en un delicte de discriminació basada en la religió, que es pot castigar fins amb tres anys de presó

VilaWeb
22.08.2025 - 02:04
Actualització: 22.08.2025 - 07:42

Un gerent d’un parc d’activitats lúdiques a Portè (Alta Cerdanya) ha estat posat sota custòdia policíaca investigat per discriminació religiosa després d’haver refusat l’entrada a les instal·lacions d’un grup de cent cinquanta joves israelians, malgrat que tenien una reserva feta de feia mesos. La fiscalia de Perpinyà ha engegat la investigació.

Segons la fiscalia, el gerent del centre de lleure Tyrovol va adduir raons personals per a impedir el pas als joves, malgrat tenir el bitllet comprat.

L’home, de cinquanta-dos anys, ha estat posat sota custòdia policíaca a Sallagosa per discriminació basada en la religió en el marc de l’oferta o la provisió d’un bé o servei, segons que ha indicat la fiscalia, que ha recordat que és un delicte que es pot castigar fins amb tres anys de presó.

La fiscalia ha explicat a l’agència AFP que el grup de turistes israelians havia modificat el seu programa i s’havia dirigit, a bord de tres autobusos, cap a un altre lloc, la seguretat del qual havia estat ampliada per la gendarmeria, i que no hi havia hagut cap incident.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor