El ministre de Consum espanyol, Alberto Garzón, ha anunciat la prohibició de la publicitat adreçada al públic infantil de productes dolços, galetes, gelats, begudes calòriques i resta de productes alimentaris rics en sucres i greixos considerats nocius per a la salut per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

Garzón ha explicat que la regulació d’aquesta publicitat dels aliments dirigits als menors de setze anys en mitjans de comunicació en general i xarxes socials es farà per reial decret i es començarà a aplicar l’any vinent. El ministre ha fet aquest anunci en conferència de premsa a Barcelona, després de reunir-se amb la batllessa de la capital, Ada Colau.

Així mateix, Colau ha anunciat que l’ajuntament prendrà mesures per combatre la sobreexposició de la població infantil a la publicitat d’aquests aliments que perjudiquen la seva salut.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.