Front comú perquè les elèctriques paguin la meitat de la factura de la pobresa energètica
El govern i els ajuntaments deixen un termini d'un mes i mig a dos perquè les companyies signin el conveni

Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El govern de la Generalitat de Catalunya, les quatre diputacions, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’ACM, la FMC i tots els ajuntaments catalans han fet públic un conveni comú que presentaran a les empreses de subministrament energètic –gas i electricitat– per eliminar els casos de pobresa energètica.
Així doncs, les administracions catalanes fan un front comú per pressionar les energètiques a signar aquest document. Si ho volen negociar amb cada consistori toparan amb el mateix model de conveni.
El text obliga les subministradores a fer-se càrrec, pel cap baix, del 50% del cost de les factures de les famílies en situació vulnerable i estableix els mecanismes de bonificació i descompte de la despesa i de la condonació de deutes, a més del protocol d’actuació.
El conseller d’Empresa, Jordi Baiget, ha avançat que la Generalitat començaria les converses amb les empreses de seguida. I tant el govern com els ajuntaments deixen un termini d’un mes i mig a dos perquè les companyies el signin. Si no el signen, les administracions podran emprendre accions sancionadores quan hi hagi risc o proves d’incomplir la llei.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits